fredag 19 juli 2013

Trotsig och underbar

22 månader gammal med en vilja av stål

Ebba har nu kommit in i en utvecklingsfas som heter duga, 2-års trots skulle jag kunna tänka mig!
Tänk att ens barn kan förvandlas så, nästan över en natt... Lika fort som de kommer in i en fas lika fort kan de komma ut ur en. Det är inte alltid lätt att hänga med i svängarna!

Hon klarar inte utav några motgångar överhuvudtaget utan blir vansinnig och skriker rakt ut. Lägger sig ner på golvet och sparkar och slår i golvet... Sen någon minut senare sitter hon uppkrupen i famnen på oss och vill mysa och sitter och pratar och är go.  Jaja, man vet ju att alla behöver genomgå dessa faser för att utvecklas.

Just nu vill hon inte gärna sova, varken på dagen eller natten. Hon sover sällan på dagen, någon gång somnar hon i vagnen eller i bilen om vi är ute och åker. Men väldigt sällan uppe i sin säng.
På kvällarna har hon svårt att komma till ro. I våras somnade hon runt 19 varje kväll, och sov 1-2 timmar på dagen. Nu somnar hon väldigt sällan före 21 på kvällen, och man får göra ett par försök innan hon somnar. Hon vaknar ofta på nätterna och vill sova i våran säng, helst på mig. Jag som tycker det är varmt som det är nu när det är högsommarvärme. Tur man har semester!

Försöker sitta på kvällarna och gå igenom och redigera lite bilder till en fotovägg som jag planerar att ha uppe i vårt sovrum. Bilden högst upp i inlägget är en utav den, jag gillar den, tycker det blev en härlig vinkel och naturligt utryck.
Får snart sätta mig och skicka iväg några på framkallning så projekt "fotovägg" kommer igång och inte bara finns på datorn!

Hoppas ni njuter av det härliga vädret lika mycket som vi gör!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3