söndag 2 juni 2013

Sommarkalas

Glest mellan inläggen här inne...
Men det får nog tyvärr bli så just nu. Tiden räcker inte alltid till...

Igår spenderade vi dagen i vackra Sillerud där mina morföräldrar bor. Min morfar fyllde 80 år och större delen av släkten samlades för att fira honom. Vädret var kanon, en liten regnskur fick vi stå ut med, men då vet man ju att det är sommar!

Ebba var med o skålade i Pommac för jubilaren.
 
Härliga ytor att springa runt på.
 
 
Jag älskar deras ställe med alla mysiga utehus.
 
Ebba var trött redan när vi åkte hemifrån och vi var så säkra på att hon skulle somna i bilen att vi inte brydde oss om att plocka med vagnen till henne. Men gammelmormor som brukar lösa det mesta gjorde det även den här gången. Hon gick in i "boa" och hämtade fram min mosters gamla vagn, årsmodell 67. Riktigt fint bevarad och vilket gung det är i de här gamla vagnarna =)
 
Den som spar, den har...
 
Ebba somnade gott i skuggan en stund.
 
Kramkalas med min kusin Hanna.
 
 
Ebba hittade en gammal dockvagn som hon gick o körde runt på.
 
Ett riktigt härligt sommarkalas, god mat och kul att träffa släkten.
Nu är det så kul att vara ute och fota också, jag älskar det ljusgröna nu på försommaren.
 
Idag har sambon fyllt år så det blev lite kalas även idag. Först kom svärmor upp med goda räksmörgåsar som hon köpt med sig från Liljenäs café.
 
 
Under eftermiddagen kom mina föräldrar förbi, så vi tände grillen och åt tårta till efterrätt. Ingen nyttig helg direkt, men den har varit riktigt mysig och vi har fått njuta av så fint väder.
Nu blir det ett par dagars jobb igen innan det blir lite långledigt mot slutet av veckan.
 
Hoppas ni haft en riktigt skön helg!
Kram Maria 

1 kommentar:

  1. vilka fina bilder! Märks att du kan det där. Vi däremot har en massa roliga bilder från gruppfotograferingen...Kul att träffas allihop(nästan)Ha det bra o hälsa!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3