måndag 1 april 2013

Vår lilla kärring

Nu har vi firat påsk. En härlig helg som bjudit på mycket god mat och underbart väder.
I lördags åkte vi först ner till skolgården här i Värmskog, där det samlats massor av barn och föräldrar.

Lite rödrosiga kinder och några fräknar fick det bli...
 
Mormor hade köpt ett fint förkläde som vi hängde utanpå overallen.
Vår goa lilla påskkärring!
 
Vi åkte sedan vidare till mormor och morfar och åt påskmat. Moster Jessica hade jobbat natt men kom dit lite senare. Efter att ha kollat lite på hockeyn åkte vi hemåt igen.
På påskdagen kom mormor och morfar hit tillsammans med gammelfarfar och hans sambo på lite kaffe. Sedan åkte vi ner till loppisen och köpte lite prylar.
 
Idag åkte sambon iväg med Ebba till Arvika och träffade hans faster. Jag och Figge var hemma och pysslade med lite av varje. Bland annat plockade jag iordning Partylite-väskan med de nya sommarprodukterna och är nu redo att åka ut på aprils visningar.
 

Ebba som älskar djur! 
Hon älskar sina djurböcker och härmar deras läten.
En lycklig tjej som fick se och höra massor av ankor i parken idag.

Imorgon är det dags för inskolning på förskolan för Ebba. Det är jag som ska vara med henne där första veckan, jag hoppas och tror att det kommer att gå bra. Om hon lyckas få i sig någon mat och vila något får vi väl se... Men jag är ganska säker på att hon kommer uppskatta att träffa de andra barnen och leka med massor av nya leksaker. Återkommer med rapport =)

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3