fredag 5 april 2013

Inskolning på förskolan

Sen i tisdags har jag skolat in Ebba på förskolan. Det är jag som har varit med henne under veckan och det har varit roligt och givande. Kul att få en inblick i verksamheten och träffa de som jobbar där och alla goa barn. Jag har ju till och från funderat på att utbilda mig och jobba med barn, så det har varit kul att se hur en dag på förskolan kan se ut. Sen har det ju varit skoj att se hur Ebba har fungerat in en grupp och vid olika situationer.
Hon är en ganska självständig tjej som klarar av att gå och pyssla och greja själv. Hon gillar framförallt att vara ute, de två senaste dagarna har vi varit ute i 2 timmar på förmiddagarna innan det har varit dags att gå in för att äta mat och sedan vila. Hon äter ju dåligt, men det har hon ju alltid gjort, men efter en flaska välling så somnade hon direkt hon hamnade på sin madrass under vilan igår och sov i 1,5 timme.

Idag, dag 4 lämnade jag in henne, klädde av henne, vinkade hejdå och gick därifrån. Lämningen gick bra, hon gick med på att gå in utan mig och hon var inte ledsen, så det kändes jättebra!
Ringde och kollade läget för en stund sedan och hon lekte på för fullt och hade inte varit ledsen en enda gång. Hon blir nog en unge som kommer trivas väldigt bra på förskola.
Hon har alltid varit en tjej som gillar att vara social, och trivs som allra bäst när det är folk och rörelse runt henne.

På väg in till förskolan med ryggsäcken på ryggen.
Ryggsäcken köpte mormor till henne.

Hon har givetvis varit sliten på eftermiddagarna när vi kommit hem, och även sovit lite oroligt på nätterna nu. Men det är ju mycket som ska bearbetas och mycket nya intryck så det är ju inte så konstigt. Men överlag är jag otroligt nöjd med hur den här veckan har varit och jag tror nästa kommer fungera minst lika bra det då också. Nästa vecka ska jag jobba igen, så då blir det sambon som får sköta större delen av lämningen och hämtningen.

Nu ska jag passa på att städa och plocka lite här hemma, så det blir lite fint inför helgen.
Ikväll är det dags för Partylite-visning hos ett gäng tjejer igen, alltid lika kul!
Trevlig helg!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3