söndag 3 mars 2013

Slut på mammaledigheten

Imorgon börjar allvaret igen. Efter att ha fått vara hemma med Ebba i nästan 18 månader så är det dags att återgå till jobbet och börja jobba heltid igen. Nu är det sambons tur att prova på livet som föräldraledig.
Sedan i oktober har jag jobbat några skift lite då och då, men nu blir det lite annorlunda. Men det blir nog bra det här också! De flesta andra mammorna från föräldragruppen har också börjar jobba och det känns helt enkelt som att det är dags för mig också. Jag vet ju att Ebba kommer att ha det toppen hemma med sin pappa. Jag kommer att jobba tvåskift, vilket innebär att jag jobbar dagtid och kvällstid varannan vecka, och är ledig varannan fredag och varje helg.

Ebba med "väskan" på armen =)
 
Ebba är inne i en period där hon är väldigt påhittig och rolig. Hon lär sig nya saker hela tiden, hon gillar sin "klosslåda" där hon stoppar klossar med olika former i olika hål. Hon är duktig att lägga pussel och får ofta rätt bitar på plats. Hon lär sig göra rätt rörelser till barnsångerna vi sjunger och favoriten är Imse vimse spindel. Hon är duktig och språket utvecklas hela tiden, hon pratar HELA tiden och pekar och vill att man ska säga vad det är för något på bilderna i hennes böcker.
 
I torsdags träffade vi Linda och Melvin på stan. Vi käkade lunch på IKEA (Inga köttbullar dock) och sedan gick vi i några affärer på Bergvik innan vi åkte hemåt igen. På IKEA har vi gått runt ganska många gånger de senaste åren. Ibland är det skönt att komma hemifrån och varuhuset är så bra anpassat att besöka med barn. Det är sådana här dagar och stunder jag kommer att sakna nu!
 
Ebba är duktig att dricka ur sugrör.
 
Melvin hade lite spring i benen och hade inte tid att sitta stilla och äta =)
 
Idag har vi tittat på en massa sport på tv. Vasaloppet, Skid-VM och lite friidrott. Vilken otrolig prestation han stod för Johan Olsson, helt otroligt!
Nu ska jag göra iordning lite inför morgondagen, klockan ringer redan vid 4.30 så det är snart dags att gå en trappa upp och krypa ner under täcket.
Kram Maria 


2 kommentarer:

  1. Söt hon är Maria :)
    Har hon fått glasögon, eller är det bara lite bus ;)

    SvaraRadera
  2. Söt med handväskan :)

    Kram Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3