onsdag 6 mars 2013

Namnsdag

Idag är det inte vilken dag som helst, det är nämligen Ebbas namnsdag!
Vi brukar inte direkt fira namnsdagar, men när jag växte upp fick man välja middag på sin namnsdag. Ebba kan ju inte direkt själv föreslå någon maträtt än, men vi tog något vi vet att hon gillar, stekt torsk med potatis och gröna ärtor och morötter. Hon åt med god aptit så jag tror det uppskattades!

Namnsdagsbarnet
 
Såhär går hon runt hela dagarna just nu.
 Med bestämda steg går hon runt och babblar.
 

Klänningen/tunikan hon har på sig kommer från Me&I, en äldre modell som jag fyndade på Tradera för ett tag sedan. Men nu växer hon så det knakar och den passar, den är i storlek 86/92.
Mormor ringde nyss och berättade att hon fyndat ett par Villervalla jeans och en Me&I-body på Moster Ruts galoscher, en secondhand-butik på orten.

Nu har namnsdagsbarnet gått och lagt sig och jag ska snart göra detsamma.
Det var riktigt mysigt i eftermiddags att få komma hem och bli mött av en bamsekram och bara mysa med henne. När man inte har oändligt med tid tillsammans längre så känns de där timmarna man får ihop lite mer värdefulla.
Nu väntar två intensiva dagar för mig, med jobb och sedan Partylite-visning båda kvällarna.
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3