tisdag 26 mars 2013

Kvällspass på jobbet väntar

Det finns verkligen både för och nackdelar med att jobba skift måste jag säga. Att ständigt gå upp 4.30 skulle nog inte funka speciellt bra för mig. När man har gjort en vecka där vi jobbar 6-15 så är det rätt skönt att ha en vecka kvällsjobb framför sig, där man kan få sova lite längre på morgonen. Men för att hinna med något och för att få träffa Ebba innan jag åker och jobbar så får jag ju se till att gå upp i hyfsad tid i alla fall.

Däremot är det svårt att gå kurser, följa tv-program, träffa vänner osv, eftersom det oftast är på kvällstid och de flesta vänner jobbar dagtid. Men man kan inte få allt, jag är glad jag slipper jobba nätter och helger, så jag tycker mitt schema och mina arbetstider är rätt okej ändå.

Idag kom jag i alla fall upp och fick busa med Ebba ett par timmar.

Den goa hunden som hon fick av moster och kusinerna i 1-årspresent
gillar hon att gosa med. Figge är rätt nöjd att hon väljer den framför honom.
 
Hon utvecklas mycket nu. Nu får hon upp alla djuren på den här leksaken genom att trycka, dra och skruva så dem pluppar upp. Hon klarar att lägga pussel och att få ner klossar i olika former i rätt hål.
 
Full fart, nu är det inte många lugna stunder här hemma när hon är vaken.
 
Och det är väldigt roligt att lukta på blommor. Här tycker hon att Figge ska lukta.
(Tror det är dags att trimma den röd-vite godingen=))
 
Tyvärr får vi meddela att den lilla tikvalpen som föddes sent på natten efter de andra syskonen inte klarade sig. Carina har försökt tilläggsmata henne utan resultat, hon ökade inte alls i vikt. Så idag skulle Carina ha kört henne till veterinären och tagit bort henne, men lilla Grynet hade somnat in hos mamma Daisy och sina syskon under natten, så den färden slapp hon. Tråkigt när valparna inte klarar sig, men det är så livet är ibland =( Resten av gänget mår i alla fall prima och ökar bra i vikt.
 



Nu ska jag rota lite bland grejerna i kylen och se om vi kan få ihop något till lunch av det. Kassler tror jag det får bli hos oss idag, inte fy skam det inte...
 



Också ska jag genast gå ut i hallen och plocka ner mina solglasögon. Glömde dem igår och det är riktigt jobbigt att sitta och kisa mot solen hela eftermiddagen.  
Ha en fin dag och njut av det härliga vårvädret!
Kram Maria

1 kommentar:

  1. GLAD PÅSK PÅ ER!roliga och fina bilder du får till:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3