måndag 18 mars 2013

Ännu fler små röd-vita godingar

Figge har återigen blivit pappa. Hans femte kull valpar har fötts i Kumla på kennel Freckles. Valparna föddes i lördags, mitt på dagen och jag fick löpande rapporter av uppfödaren Carina. Det är lika spännande varje gång! På kvällen trodde vi att valpningen var över och då var ställningen 4 hanar och 3 hanar. Men på morgonen fick Carina och tikens matte Lisbeth gnugga sig i ögonen och räkna in dem en gång till, och där fanns helt plötsligt ytterligare en tik. Hon är dock lite svag, men vi håller tummarna för att hon blir lika frisk och kry som sina syskon snart!
Åtta valpar blev det alltså tillslut, och några utav dem är fortfarande otingade. Kika in hos Kennel Freckles för mer information.

De stolta föräldrarna, Daisy och Figge.
 
 
Resultatet av kärleksmötet...
 
De nyfödda hanarna
Foto: Carina Arvidsson
 
De nyfödda tikarna, dock inte eftersläntaren "Gittan"
Foto: Carina Arvidsson
 
Nu ska det bli spännande att följa dessa valpar, och givetvis ska jag komma iväg till Kumla och besöka dem små. Ska försöka göra fler uppdateringar om kullen här på bloggen.
 
Nu är det snart dags att sova, klockan ringer 4.30 hela veckan så det gäller att komma i säng i tid. Men först ska jag kolla färdigt på hockeymatchen mellan MoDo - Färjestad som gått till förlängning. Heja FBK!
 
Kram Maria 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3