måndag 11 februari 2013

Dopfisk

Igår började vi dagen med att åka till kyrkan. Eller ja, vi åt frukost och gjorde oss iordning innan förstås....
I vanliga fall brukar Ebba vakna vid 7-7.30, men igår när vi skulle iväg vid 11-tiden, som egentligen är hennes sovtid på dagarna, så slog hon upp dem blå redan en timme tidigare än normalt. Men redan vid 9.30 började hon bli trött så sambon gick upp och gav henne en flaska välling och hon fick sova en timme innan vi behövde klä oss och åka iväg.

När vi döpte Ebba fick vi en dopfisk, utav kyrkan. Den hängde gudmor Sara upp i ett nät och den har sedan dess hängt där tills nu, ett år senare när det var dags att åka till kyrkan och hämta hem den.

Nu har vi dopfisken i keramik här hemma.
 
 
Det var inte speciellt många utav de döpta barnen som var på plats, jag antar att anledningen kan vara att 11-tiden på förmiddagen krockar med många andra aktiviteter och även för de smås sovtider. Att då åka iväg på gudstjänst med ett trött och grinigt barn kanske inte är så lockande...
Det var i alla fall lite synd att det inte var lite fler barn där, för personalen hade gjort det till en gudstjänst som skulle passa för dem små. Det var en clown som gick runt och frågade prästen lite saker, och som tyckte vi skulle sjunga lite barnsånger och rocka loss lite. Så det hela var bra anordnat och Ebba skötte sig alldeles utmärkt. Ebbas farmor var också med och tittade när Ebba fick gå fram och ta emot fisken när hennes namn ropades upp.Till kyrkkaffet serverades sedan semlor som vi förstås inte kunde tacka nej till. Årets första!

Ebba sitter snällt i kyrkbänken
 
Prästen och clownen

Vi mutade henne med lite smörgåsrån också ;-)

Nu ska jag göra mig iordning lite. Jag ska åka iväg och jobba om en stund. Jag har ju tjuvstartat lite och tar ett par skift i månaden istället för sambon för att komma igång lite igen. Så nu ska jag jobba måndag och tisdag den här veckan, det är alldeles lagomt det =)

Hoppas ni får en riktigt härlig start på den nya veckan! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3