måndag 30 juli 2012

Veckan som gått DEL 1

Dagarna och veckorna går så fort nu på sommaren! Har inte riktigt hunnit blogga, men får göra en liten sammanfattning av vad vi haft för oss den senaste veckan.

I onsdags kom våra danska vänner Tove och John hit på besök. De har hyrt en stuga en bit utanför Karlstad i en vecka och vi gjorde några utflykter tillsammans med dem under veckan.
I onsdags tog vi oss en promenad upp till LM Erikssons minnesgård och sedan fortsatte vi ner till silvergruvorna som ligger några kilometer från oss. Lunchen intog vi på Café Liljenäs, goda räkmackor och en räksallad utan räkor till John som är vegetarian.
Efter lunchen åkte vi vidare mot Borgvik, vi gick upp mot Kvarnen och avslutade Borgviks-besöket med en god glass nere på hamncaféet.

Tove och John har vi lärt känna genom hundintresset. Tove använde Figge i avel och han är stolt far till hennes kennels första kull. Sedan dess har vi haft kontakt, jag har varit ner till Danmark ganska många gånger och Tove har varit här uppe i Sverige ett par gånger. Det är alltid lika kul att ses!

Ebba är med och äter räksmörgås

Mätta och glada drar Tove Ebba i vagnen mot nya äventyr...

Figge tillsammans med sina danska flickor Sif och Bea
I bakgrunden syns forsen vid kvarnen.

Nyfikna hundar

Ebba visar att hon kan klappa händerna när vi äter glass nere på hamncaféet.

Vad vi gjorde på torsdagen visar jag imorgon =)

Igår och idag har vi varit hemma och skrotat. Sambon har fortsatt att jobba på att få altanen inglasad, idag kom ytterligare en sektion med fönster på långsidan upp.

På torsdag ska jag iväg till Örebro för en kvällskonferens med Partylite, det ser jag fram emot!
Kram Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3