tisdag 24 juli 2012

Årets stora sommarprojekt

Med en bebis i huset hinner man ju absolut inte lika mycket som man har gjort innan, det är en sak som är säker! Innan Ebba kom avlöste projekten varandra här hemma och rum efter rum blev mer eller mindre klara. Vi håller på lite nu också, men inte alls i samma utsträckning som innan, av förklarliga skäl =)

Ebbas rum, eller lekrummet som vi kallar det är så gott som färdigt. En barnkammare är det tänkt att det ska bli bredvid vårat sovrum på övervåningen såsmåningom.

Nu på sommaren tycker vi dock att det är roligare att ha projekt utomhus. Så årets sommarprojekt är att glasa in altanen. På kortsidan ska det bli glasdörrar och på långsidan fönster. Från kortsidan ska man sedan kunna gå ut på ett soldäck som vi planerar att bygga nästa vår.
Altanen som vi har nu ligger nämligen lite fel om man vill ha mycket sol på sig, för solen försvinner bakom husknuten redan på tidig eftermiddag. Så därför blir altanen nu inglasad och vill man ha sol på sig så får man gå ut på däcket...

Jag tänker mig även att vi såsmåningom ska få den inglasade altanen att bli mer som ett uterum. Men de planerna ligger ganska långt bort just nu. Men jag skulle vilja se att det blev lite som en förlängning av köket. Den stora nackdelen med vårt hus är faktiskt att det är ett väldigt litet kök. Så jag drömmer mig bort lite, och ser ett fint ljust matsalsbord där inne, en fin ljuskrona, någon fin skänk med lite porslin och annat man behöver där ute. Ett rum där man lätt kan sitta och pyssla, rita, spela spel och umgås. Drömma får man ju göra ;-)

Men just nu ser verkligheten ut såhär...


Räcket har även börjat plockats ner, och den första sektionen med fönster är uppsatta sen den här bilden togs. Räcket ska få flytta upp på balkongen som vi har på övervåningen, också ska det fräschas till lite där uppe.

Igår hade jag en Partylite-visning här hemma för Värmskogsfolket, plus Linda som kom hit och gjorde oss sällskap och hjälpte mig att fixa i ordning fikat.
10 gäster kom hit och visningen blev lyckad, en bra försäljning och två nya bokningar. Det går av bara farten det här och det är så himla kul! Det är många som vill ha en visning nu i höst, och jag är taggad kan jag lova er!
Det här har verkligen gett mig en kick ska ni veta! I augusti ska jag åka på konferens i Örebro och får då se hösten och vinterns produkter, och får även med mig de nya katalogerna hem och kan därefter ta beställningar från den! =)

Just nu ligger vår lille vilding som är inne i en period där hon ska lära sig allt samtidigt, plus att hon kommit in i en separationsfas, plus att det pluppar upp tänder i munnen på henne i rasande fart, uppe och sover. Och tro mig, den vilan behöver vi alla =)
I eftermiddag har jag tänkt att åka en tur till Lotta som ska rensa ur sina förråd och ha lite loppis hos sig! Så får vi se om vi kan hitta några fynd där!

Ebba undersöker Melvins hår =)

Ha en fin dag! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3