onsdag 18 juli 2012

Små sommarprojekt

När man inte kan ligga på stranden och gotta sig i solen får man ju ha lite andra projekt för sig.
För ett tag sedan åkte jag och mamma ner till loppisen här nere i Värmskog, där jag fyndat en hel del de senaste åren! Den här dagen sprang jag på en söt lite docksäng som jag tyckte skulle vara kul att göra iordning och ha i Ebbas lekrum. En tjuga fick jag ge för den och häromdagen blev den målad. Har fortfarande bara hunnit med en strykning så det återstår lite jobb innan den kan flytta in i hennes rum, men snart så...


Vit och fin!
Här kommer nog dockorna sussa gott!

Idag har jag skaffat mig fler projekt som ska målas. Så fortsätter det att regna i sommar så har jag i alla fall något att göra! Min mamma fick nämligen syn på två stycken "tripp-trapp/Stokke" stolar på Blocket idag. De fanns i närheten och hon som sålde dem ville ha 500 kronor för båda. En utav dem ville Linda ha. De var ju inte i nyskick, men med lite slipning och målning kommer de duga fint. Så kanske man kan kosta på sig eller sy någon fin dyna till den.

Vi håller även på med ett större projekt här hemma. Men det är mest sambon som fixar och grejar med det. Ska visa er det någon annan dag när jag har lite bilder att bjuda er på!

Kram Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3