söndag 10 juni 2012

Tygpåse och fina vänner

Linda är så duktig på att pyssla och sy! Blev så imponerad av hennes tygpåse eller dagispåse som jag tror de också kallas. Perfekt att slänga ner ett ombyte, några blöjor, våtservetter och kanske lite mat om man bara ska iväg en kort sväng med de små. Känns så onödigt att packa iordning den stora Emmaljunga skötväskan bara för att man ska åka och handla.
Jag hade tyg liggandes hemma som jag beställde hem förra våren. Hade tänkt jag skulle klä sofflocket på kökssoffan med det. Men sen så såg vi att locket var spräckt och bestämde oss för att vi skulle köpa ett nytt lock först, men det har inte vi inte riktigt "hunnit med" ännu...
Tyget passade dock alldeles utmärkt till att se en tygpåse med, så snälla Linda sydde ihop en till mig!
Det plommonlila innertyget köpte jag på IKEA.

En väska helt i min smak!

Linda gjorde den också extra fin med en ficka på ena sidan,
en liten bit med spets, och kantband runtom.

I botten ligger det även en bit kartong så väskan blir lite stabilare och "står" bättre.
Jag är så nöjd med den här väskan och den blir verkligen använd! Kul med något som är hemmasytt och som inte någon har en likadan utav också.
Så tack igen snälla Linda för att du tog dig tiden och sydde den åt mig!!!
I fredags när sambon åkte och jobbade passade jag och Ebba på att hälsa på hos Maria och Love från föräldragruppen. Jag och Maria är dessutom gamla klasskamrater sedan högstadiet. Riktigt skoj att vi fått barn samtidigt och kan börja umgås igen!
Tusen tack för "lekstunden" och gott fika!
Ebba och Love (6,5 månad gammal).
Love är en riktigt charmig kille! Go och glad och med bus i blicken!

Snälla Maria gav även bort en zip-tröja och body från Geggamoja till Ebba. Trots att Love är 2,5 månad yngre än Ebba så har han ändå växt ikapp henne och snabbt växt ur kläderna. Tack snälla Maria för de fina. Jag ska visa dem på bloggen en annan dag, Ebba blev superfin i dem! Tänk vilka vänner jag har, det är inte klokt!
Jag och Ebba sov sedan över hemma hos mormor och morfar. Vi campade i soffan och det gick riktigt bra, Ebba sov likadant som hon gör här hemma. Men jag tror ändå vi ska införskaffa en resesäng inför sommaren om man vill åka bort och sova borta.
Sambon jobbade extra några timmar på lördag förmiddag och när han jobbat färdigt åkte vi med honom hem. Tanken var att vi skulle bygga ihop IKEA garderoben i Ebbas rum, nu när vi hade fått en leverans med en ny "sida". När vi köpte den så var det två högersidor, vilket gör att man inte kan hänga upp klädstången. De skickade TVÅ nya sidor till oss häromdagen, men tyvärr 2 högersidor (!).
Så nu har vi fyra stycken högersidor och kan fortfarande inte bygga ihop garderoben. Sambon blev dessutom utskälld när han ringde och sa att det blivit fel. De tyckte att han borde ha sett att det var fel redan när vi packade upp allt... 28 skruvhål har varje skiva, inte kontrollerar man och räknar, vrider och vänder för att se om alla sitter där de ska...! Dessutom såg de ju tydligen inte skillnaden själva eftersom de skickade fel till oss!
Vi får väl se när den här garderoben blir ihopbyggd... *suck* Tur den är fin i alla fall!

Hoppas ni haft en skön helg! Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Javisst är den mattan snygg mot allt det vita.

    Vilken fin påse. Vad snällt av din kompis att göra en åt dig :)

    Tänk vad stora våra små har blivit.

    Ha en fin vecka!! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken ljuvlig påse/dagiskasse!! Blir riktigt inspirerad att springa och handla rostyg till en egen. =D Underbar!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3