tisdag 5 juni 2012

Kvällspromenad

Idag har vi varit en sväng till öppna förskolan på babycafé. Antalet mammor och bebisar har minskat drastiskt. Det är väl en hektisk tid nu med skolavslutningar och så kan jag tänka mig. Men sedan tror jag många tröttnat på att gå dit och trängas i de små lokalerna. Det är även många bebisar som blivit stora och kräver mer plats att röra sig på då. Glädjande nog har de fått klartecken att flytta till jättebra lokaler till hösten!

Efter att sambon åkt iväg för att jobba kvällen har det varit full rulle här hemma.
Ebba har lärt sig ta sig framåt i en väldig fart bara på några dagar. Hon är på väg att krypa men än så länge är det ålning som är hennes grej. Sen ska hon även ställa sig på knä och klättra och klänga på möbler och allt som kommer i hennes väg. Hon är dessutom en ganska gnällig och frustrerad bebis, hon verkar bli såhär precis innan hon lär sig något nytt. Så efter ett par timmar här inne var både hon och jag helt slut, och jag bestämde mig för att stoppa ner henne i vagnen och gå på en kvällspromenad.
Det blev rundan runt Vegerbol, och i vagnen är hon tack och lov riktigt nöjd!

Ebba är nöjd om hon får sitta och hålla i Figges koppel när vi går...
(Anna-Carin, om du ser det här, tycker du Figge är i behov av en trimning? ;-))

Otroligt nog klarade vi oss undan regnet, så det var ju riktigt lyckat!
Distriktsveterinären stod bland korna i grannens ena hage när vi gick förbi. Det var en av korna som var på väg att omkomma, idisslingen fungerade inte och magen var full av gaser. Kom inte ihåg vad åkomman kallades, men vi håller tummarna för att de kunde rädda den!

Igår hade vi en "hemma-dag", sambon åkte iväg tidigt för att köpa grejer till båten innan han började jobba. Linda och Melvin hade heller inget för sig så de kom hit en stund på eftermiddagen.

Melvin undrar vad tusan Ebba håller på med...

Figge hade full sjå med att hålla sig undan från två bebisar som var nyfikna på att "klappa" honom.
Imorgon åker jag, Ebba och mamma och hälsar på min mormor och morfar i Sillerud. Det blir skoj!
Jag tycker det är så underbart att de får vara med och träffa sina barnbarnsbarn!

Hoppas allt är bra med er! Kram Maria


2 kommentarer:

  1. Vad duktig hon är, snart springer hon fram där hemma :) sv: Ja men visst är det svårt att veta vad man ska spara och inte, de flesta plagg har man ju minnen till så jag har flera lådor med kläder i källaren från Alvas första år :) Kram

    SvaraRadera
  2. Linda-Marie7/6/12 8:40 em

    Kon hade nog trumsjuka, antar att de fick sticka hål på magen så luften kom ut. Diskmedel eller matolja kan man också ge (tar bort bubblorna).

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3