onsdag 13 juni 2012

Ebbas nya vrålåk

Vi föll för trycket, och köpte en gåstol till Ebba. Mest för att jag saknat att ha någonstans att stoppa henne om jag behöver springa ifrån henne en liten stund, eller gör något så jag inte har fullt fokus på henne. Det går så otroligt fort nu när hon ålar runt på golven här hemma, och det finns ju små faror överallt. När hon var mindre och jag inte litade på henne när hon satt själv, satte jag henne ofta i hennes Bumbo vid dessa tillfällen och flyttade med henne i den från rum till rum. Nu är hon för stor för den och när jag fick tips av Maria Opperud om att det fanns fina gåstolar för 349 kr på nätet slog vi till på en sån! Ebba fick en peng från sin farfar när de var hemma senast, så pengarna fick gå till gåstolen den här gången! Tusen tack!
Hämtade ut den efter att vi varit i stan idag, och Ebba fick testa den nu ikväll. Hon tycktes verkligen gilla den, så den blir nog superbra nu ett par månader innan hon börjar gå på riktigt! Jag tycker att den både är fin och det största plusset enligt mig är att den inte hade en massa knappar som blinkar och spelar jobbiga melodier =) Tror vi får fullt upp med sådana leksaker tids nog ändå.



-Vink Vink, nu drar jag =)
Tack farfar för den nya leksaken!

Idag har jag, Ebba och Figge varit på stan med Linda, Melvin och deras "golden" Lhine. Vi kom iväg ganska tidigt och ställde bilarna i ett svalt parkeringhus så vi kunde lämna vovvarna där en liten stund och gå till Polarn och pyrets butik som började sin sommar-rea idag. Jag fyndade en skaljacka till Ebba som hon nog kan ha till hösten när det blir lite kallare igen. Även vantar, stumpbyxor, strumpor och en randig t-shirt fick följa med hem. Lika bra att passa på när det finns på rea, det är ändå plagg som man kommer köpa sen!
Efter det gick vi och hämtade hundarna och tog en promenad med dem och vagnarna i stan. Det är så härligt att gå på promenad längs Klarälven tycker jag! Tack för en härlig dag!
Nu har äntligen Lhine löpt färdigt också så vi kan låta hundarna leka ihop igen! Eventuellt kommer Lhine att bo här hos oss under midsommarhelgen när Linda och Nicke åker upp till Sundsvall. Det kommer bli superkul, speciellt för Figge!
Nu ska vi mysa lite och förhoppningsvis få se en spännande match mellan Tyskland och Holland!
Ha en härlig kväll! Kram Maria 

1 kommentar:

  1. Men lilla hjärtat så go... Ser att hon är glad för sitt vrålåk =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3