fredag 18 maj 2012

Ute i det gröna

Idag har vi varit hemma hos mormor och morfar, där även kusinerna Emil och Rasmus var. Vi åt lite lunch ihop, Ebba fick smaka på potatis och lax. Det tyckte hon var smaskigt, men det är ju det mesta som kommer från våra tallrikar...
Efter maten blev Ebba så trött och resten av gänget skulle ut och cykla, så jag tog med mig Ebba och Figge ut på en långpromenad. När vi kom tillbaka la jag ut en filt på gräsmattan så vi kunde sitta ute en stund när det var så skönt väder.
Ebbas utveckling när gäller att lära sig krypa går jättefort nu. Hon går stora framsteg varje dag nu, hon rör sig som en liten mask just nu. Upp med rumpan, ner med huvudet, upp och ner, upp och ner. Sambon fick henne att komma en meter framåt mot dockan förut när hon låg i soffan innan läggdags.


Tjejen som snart ger sig iväg...

Det är spännande att ligga och känna och rycka i gräset

Sambon har jobbat idag, lika bra eftersom han skulle iväg till Karlstad och besiktiga våran lilla bil. Vi har kvar min lilla gula polo som andrabil. Man behöver ju nästan två bilar när man bor såhär ute på landet. Jag har haft min lilla bil i 7 år nu, och den kanske inte är i det bästa skicket... Men den går ändå igenom besiktningen år efter år! Så nu är det bara att tuta och köra med den ett år till =)

Imorgon ska vi greja lite här hemma. På eftermiddagen kommer Linda, Nicke och Melvin hit på lite mat. Det ska bli trevligt!

Trevlig helg! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3