lördag 12 maj 2012

Smart grej!

Det är verkligen en djungel med alla bebis/barn prylar som finns. Man skulle kunna ruinera sig om man skulle köpa eller vilja ha allt som finns. Men sen finns det vissa saker som är fantastiskt bra och som underlättar. Sådana prylar gillar jag! =)

När jag och Linda var på stan förra veckan köpte jag en "Taste teaser". Så enkelt och så bra! Jag testade att stoppa i lite frukt idag. Först clementin och sedan lite päron. Då får hon i sig lite fruktsaft och får smaka på olika frukter utan att det finns risk att hon sätter stora bitar i halsen. "Nappen" har också två små handtag som gör att dem lätt kan hålla i den själva.


Det dröjde inte länge innan hon förstod hur man skulle göra med den!

Idag har vi varit hemma och grejat. Sambon har grejat med listerna i lekrummet och jag har tvättat och sorterat kläder. Jag fick även tummen ur och sorterade ur bland kläderna som Ebba växt ur. Så nu har jag lagt ut endel av dem på Tradera, så får vi se om vi kan få en slant för dem. Men självklart var det ganska mycket som hamnde i "spara" högen också. Vissa plagg vill jag helt enkelt inte göra mig av med! =)

Ebba börjar redan bli trött, så jag ska ta hand om henne nu. Just nu står hon i hoppgungan och förbrukar sin sista energi.
Imorgon är det kalas för kusin Rasmus i Segerstad, 10 år fyller han!

Hoppas ni har en härlig lördag! Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Vilken käck grej! En sån måste jag nog skaffa! Var köper man det?

    SvaraRadera
  2. Vilken käck grej, kanske något man ska införskaffa till nästa barn :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3