söndag 6 maj 2012

Grönt är skönt!

Oj så mycket det händer med naturen nu! Man märker klara skillnader från dag till dag. Det är nu jag tycker det är som vackrast, när träden är alldeles ljusgröna! Jag känner att jag måste ta mig ut och fota snart, det är ju så härligt nu när det blir så bra ljus i bilderna.

Klev ut på altanen och knäppte några bilder häromdagen.
Vårt lönnträd som står utanför altanen och köksfönstret blommar för fullt och än så länge ser man ner till gärdet som ligger nedanför slänten. Skulle vilja röja ur bland alla buskar och små träd som snart växer upp där så man har en fin utsikt hela sommaren, vi får se vad vi hinner med...
En sak är i alla fall säker, det är väldigt skönt att vi byggde staket och fixade grindar förra våren!




Igår när sambon jobbade kom Ebbas mormor, moster och kusiner på besök. Vi fikade lite här hemma och Ebba fick äta gröt som frukost samtidigt eftersom hon sov så länge (10.30). Efter det åkte vi ner till loppisen och kikade lite. Jag hade inte varit där sedan innan jul så det var kul att se om det kommit in något nytt. Men det enda jag handlade var en liten skål/kruka. Min syster hittade desto mer, hon har ett bra öga för sådant där hon! Allt hon fixar och donar med blir så bra...

Jag och Ebba följde sedan med mormor hem. Vi tog en promenad mellan regnskurarna till affären för att köpa lite gott inför kvällen. Så när sambon och morfar slutat jobba gjorde vi lite mysmat ihop och kollade på hockey innan vi åkte hemåt.

Idag har vi fixat lite med Ebbas rum, lite golvlister har kommit på plats och jag målade fönstret. Sambon tog med sig Ebba och Figge ut på en promenad. Jag tog en bok och satte mig ute i en solstol och läste lite (innan jag somnade...). Det var skönt med lite egentid, det blir inte så mycket av den varan nuförtiden =)
På eftermiddagen åkte vi ner till Liljenäs och cafét för att äta årets första räksmörgås, den smakade gott! De har byggt och fixat massor nu innan de öppnade i ny regi, så det var kul att kolla in det!

Hoppas ni också haft en härlig helg! Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Håller med dig om att grönt är skönt. Vilken underbar tid vi går mot nu.

    Ha en fin vecka!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Så mysiga bilder :)

    sv: Ja, hon försöker i alla fall. Hon ålar sig ju också, fast bara bakåt, och rullar och snurrar. och snurrar nu även när hon sitter :P Hon är tokig! :)

    SvaraRadera
  3. fina bilder! Tapeterna i lekrummet var ju helt underbara, där kommer hon säkert trivas den lilla damen. Hon ser ut att vara full i bus, tycker jag:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3