söndag 1 april 2012

Barnvakt

Den här helgen har vi hunnit med en hel del faktiskt!
I fredags var jag och Ebba hos mormor och morfar och hälsade på medans sambon jobbade kvällen. I vanliga fall brukar vi åka med hem när han slutar, men den här gången sov vi över. Det gick bra, Ebba sov hela natten och vaknade inte förrän 7.15.
Anledningen till att vi sov över var att Ebba skulle få vara kvar hos sin mormor och morfar när jag åkte med en annan Maria till en barnloppis i Långserud på förmiddagen igår. Det är i princip första gången vi lämnar bort henne. Jag har ju varit ifrån Ebba när jag lämnat henne hemma hos sambon och åkt iväg och gjort saker på egen hand. Men om man bortser från kvällen då vi stack iväg några timmar på julbord i december så var det här första gången som vi lämnade bort henne till någon annan. Nu är hon ju så mycket mer medveten om vad som händer runtomkring henne och reagerar på om vi är i närheten eller inte. Men allt hade gått jättebra och mormor konstaterade att hon är en otroligt nöjd och snäll bebis som kan sitta länge på en filt och bara pilla och leka med sina leksaker.

Jag köpte massor med saker på loppisen! Mycket leksaker fick följa med hem eftersom jag sett att hon mer och mer uppskattar det och att vi inte hunnit införskaffa något annat än mjukdjur till henne innan. Dessutom tycker jag att många leksaker är vansinnigt dyra i leksaksaffärerna och tycker det är toppen att kunna köpa det begagnat för en tjuga.
Sedan fick det naturligtvis följa med lite kläder hem både i hennes nuvarande storlekar och lite större. Det blev en mycket lyckad tripp för min del och jättekul att göra en utlykt med Maria som jag hittills bara träffat på öppna förskolans babycafé.

På eftermiddagen när jag och Ebba kommit hem kom Sara och Fredrik på besök. Vi busade med Ebba och åt tacos ihop innan de åkte hemåt på kvällen. Ebba var på bra humör hela eftermiddagen och visade dem allt hon kunde. Nu kan hon ju sitta, det kunde hon inte när dem såg henne för 3 veckor sedan... Det går alldeles för fort ibland!

Våran stora fina tjej

Idag har vi fixat och grejat lite här hemma medans Ebba tog sin tupplur på förmiddagen. I eftermiddag ska vi åka på Me&I-party och kolla in nyheterna som släpptes för bara någon dag sedan.

Imorgon ska jag och Ebba träffa Linda och Melvin för att fortsätta fotografera dem små, så får vi se om vi kan få fler bra kort på dem!

Hoppas ni haft en bra helg! Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det kul med loppisar!:)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra helg, vad kul att höra att du använt rabatten också :) Ebba är verligen så himla söt, skönt att fota så länge hon sitter snäll still ;) Alva pratar ju så bra nu att hon verkligen kan säga vad hon vill, typ igår när jag tänkte fota sa hon "Nej mamma Alva vill inte ta kort" haha, då fick jag ju skippa det såklart! Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3