måndag 26 mars 2012

Fart i benen!

Äntligen tycker jag att mina långa promenader har gett resultat. Sträckan jag går här hemma är 6,7 km lång och avslutas med en backe på ca 800 meter som suger rätt rejält i benen. Halva sträckan är på grusväg och resten på asfalt. Från det att jag började gå i januari och fram tills nu så har jag förbättrat mitt tempo med ca 10 minuter.

Både igår och idag slog jag mina rekord och jag känner att jag är pigg i benen och kan gå med bra tempo hela stäckan. Det som skiljer sig nu mot när jag började gå är att jag nästan inte tappar någon fart i sista backen. Att jag flåsar som en liten gris och är som en tomat i ansiktet när jag kommer hem får jag väl stå ut med ;-)

Jag slår igång Runkeeper-appen varje gång jag går! Det är så jag kan hålla koll på mitt tempo och kan räkna ut hur många gånger jag är ute varje vecka/månad och även hur långt jag går. Perfekt tycker jag!

Söndagens promenad

Dagens promenad

Imorgon blir det babycafé på öppna förskolan och sedan en promenad med Linda och Melvin. Vi tar med oss vovvarna så får dem också följa med och gå. Efter det ska vi följa med dem hem och ha en mysig dag tillsammans. Både jag och Linda tycker det är skoj att fotografera så vi har tänkt att hjälpas åt att fotografera våra små bebisar. Ska se om vi kan få tag i lite kul saker att fota dem ihop med. Vi får se vad vi hinner med imorgon, man behöver ju både tid, bra tålamod och bebisar på sitt bästa humör för att det ska bli lyckat! =)

Bjuder på en Ebba-bild idag också, vet ju att hennes farfar blir så besviken om det kommit in ett inlägg där det inte Ebba finns på bild. Inte för att det händer speciellt ofta men... ;-)

Ebba i pappas knä

Nu får vi hoppas att även Färjestad har fart i benen i den tredje perioden mot Brynäs! HEJA HEJA!
Ha en fin kväll allihop! Kram Maria 

1 kommentar:

  1. Tack snälla Maria för alla fina tips om pyntet! Ska genast granska dina bilder lite mer noggrannt! :D Ja, vita pappersdukar har jag också tänkt införskaffa. Funderade på värmeljus men är rädd att det kommer bli för varmt? Men det går nog! Tack igen för all inspiration. :) Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3