lördag 31 december 2011

Året som gått... DEL 1

2011 har varit ett väldigt bra år tycker jag! Ett år som jag aldrig kommer glömma eftersom det var då jag var gravid och väntade vår dotter Ebba. I september kom hon och sen dess har inget varit sig likt ;-)

JANUARI
På nyårsdagen fyllde mormor 80 år och vi åkte firade henne.
Mormor heter Saga och det är från henne som Ebba fått sitt andranamn.

FEBRUARI

5 februari får vi reda på att lilla Ebba finns i min mage.

MARS
Massor av snö och kyla.
Vintern som kom redan i början av november tycks aldrig ta slut.

Vi har gjort iordning hallen bakom köket till en "bakhörna"/skafferi.
Jag fyllde 29 år och fick en Kenwood assistent.
APRIL
Figge går sista året i championklassen.
I Bohus blev Figge bästa hane och BIR (Bäst I Rasen)

Vi hyr stuga tillsammans med Tove och John från Danmark.
Kärleksparet Figge och Sif firar sina framgångar med romantisk middag =)

MAJ
Pelargon-sticklingarna börjar blomma.
Värmen slog till och det blev sommar redan i slutet av maj.

Vecka 18 och dags för RUL (RutinUltraLjud)

Sambon jobbar på som bara den med att bygga staket.
Fint som bara den blev det =)

JUNI
Magen börjar växa ordentligt.
Vi försöker njuta så mycket det bara går av de fina sommardagarna.

Magen vecka 23

Delar upp inlägget/årskrönikan i rvå delar, blir så långt annars...

Igår kväll åkte vi ut till en kompis till sambon som hade bjudit in många från kompisgänget till fredagsmys med tacos och spelkväll. Fullt hus kan man säga att det var, om jag räknat rätt så var vi 13 vuxna och 9 barn, varav 5 bebisar under året gamla, Värmskogs framtid =)

Tog en liten amningspaus nu, men annars håller jag precis på att förbereda nyårsmenyn. Katrin, Mikael och Elis kommer hit och firar in det nya året med oss. Dags att återgå till spisen ;-)

Förövrigt har det varit en riktigt fin dag här idag. Rimfrost överallt och strålande sol, bra avslutning på året!

GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3