tisdag 20 september 2011

Presenter till lillan

Vi har haft lite besök de senaste dagarna som velat träffa vårt lilla underverk. Alla kommer med så fina presenter till henne!


Sara kom med den fina mjuka filten som föreställer fårskinn, den är verkligen superskön i materialet. Och även jag fick en fin present av henne, ett Jeanne d´Arc Living magasin med tema lantkök =) Sara vet vad man vill ha hon ;-) Bääbää har jag skrivit om tidigare, den kommer från min syster som tyckte att även Ebba ska ha ett lamm som gosedjur eftersom hennes söner hade det när de var små. Det gäller att föra familjetraditionerna vidare.
Mina föräldrar kom redan en stund på eftermiddagen samma dag som hon är född. De hade varit och köpt lite rosa bebiskläder, i storlek 50. Perfekt, eftersom jag bara köpt storlek 56-62 på det mesta. Jag har hela tiden varit helt övertygad om att jag ska få gå över tiden och att storlek 50 inte skulle passa, tji fick jag!
I det rosa prickiga paketet från Sara låg sötaste fleece overallen med öron och liten svans.

Jag och mamma har samma smak.
Bodyn är densamma som jag köpte i vitt
2 dagar innan hon kom till världen.

Ulf var hemma en sväng igår och hämtade posten, tog hand om katterna, umgicks med Figge och hämtade hit mer grejer som vi behöver här på patienthotellet. På posten hade det kommit ett ursött kort som Inger Olofsson som har welsharna Yatzy och Saga pysslat ihop till lilla Ebba. Hur sött som helst, tack så mycket, det ska jag ta och rama in när jag kommer hem, så hon kan ha det i sitt rum när det blir klart...

Så sött!

Första natten med Ebba gick bra! Men mycket sömn blir det inte när hon ska matas så ofta, och jag behöver pumpa ut mjölk till henne ofta, för nu har jag förvandlats till värsta mjölkkon tror jag... Nu fixar jag att pumpa ut såpass mycket som hon behöver till varje mål. Hon ammar ungefär 1-2 gånger om dagen, vid de andra matningarna somnar hon oftast vid bröstet, hon är lite för liten för att orka med än så länge. Men det kommer nog, hon är riktigt duktig de gånger som hon orkar med att försöka.
Nu är det dags för matning igen om en halvtimme, och innan dess ska jag och sambo ta oss en liten fika, det kan vi behöva ;-)

Hoppas allt är bra med er! Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Så mycket fina saker lilla Ebba får. Kortet är så vackert, kommer bli fint på väggen hemma sen :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Men VAAAAAA.. jag har ju totalt missat att er underbara juvel kommit till världen redan. Åh, hon kom tidigt förstår jag. Nu har jag inte hunnit läsa, ska göra det men jag hoppas att allt har gått bra. Fantastiskt! Ebba har länge varit ett favoritnamn för mig och hade vi fått en tös hade hon kanske fått heta just det. Eller Elsa :)

    Åh lycka till nu och ta vara på tiden med er juvel. Gör inte som jag och boka in en massa besök. Lär känna er tös nu till att börja med. Då blir besöken så mycket roligare när man känner sig mogen och till freds själv. Lättare sagt än gjort ibland.

    KRAM Josefin

    SvaraRadera
  3. Sv; Ja, köp hem Minifom och ha hemma. För jag önskade så att det fanns ett apotek öppet när jag satt här mitt i natten och grät förtvivlat för att jag inte kunde hjälpa min dotter.

    SvaraRadera
  4. Shit!! Jag har ju missat. Grattis för bövelen Va söt hon är. Skönt att allt verkar gått bra iaf.

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3