onsdag 28 september 2011

Mamma rotade fram...

När mamma såg hur stora kläderna i storlek 50 var på lilla Ebba gick hon upp på vinden och rotade fram mina gamla bebiskläder från början av 80-talet.

En volangklänning med knytning i sidan.
Både praktisk och fin!

En rosa liten volangklänning


När min farmor fortfarande var i livet stickade hon kläder till
alla sina barnbarn, och vi var en hel del...
Den här koftan tycker jag är riktigt söt!

Mamma gjorde sig även en sväng in till stan och köpte några
små bodys till henne. Märket Newbie från KappAhl har mycket fint!

Nu har hon nog prematur-kläder så hon klarar sig tills hon växer i de vanliga storlekarna. Hon har mycket fina kläder som ligger och väntar på att få användas, lill-skruttan! =)

Idag hade sambon lite ärenden att fixa under förmiddagen, så jag, Ebba och Figge tog oss en liten sovmorgon, det hade jag inget emot. Vi har även hunnit med en rask promenad med barnvagnen, det var riktigt skönt även idag, och benen kändes ännu fräschare idag. Äntligen!

Ha en härlig kväll, kram Maria

2 kommentarer:

  1. Grattis till bebisen!
    Så fina kläder!

    SvaraRadera
  2. Hehe lite jobbigt ibland när kläderna är för små :P Vi använde 44 plagg på våran son när han föddes och då var dom ganska så mycket förstora, men nu 8 veckor efteråt så börjar dom snart bli för små. Han passar snart 50 men det är en bit kvar dit ännu :)) Helt otroligt att underverken kan vara så små men ändå så perfekta :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3