fredag 2 september 2011

Falskt alarm

Besöket hos barnmorskan gick betydligt bättre idag än igår. Lämnade in morgonurin och det visade endast en etta i protein/äggvita, plus att blodtrycket var lågt och fint när jag låg på sidan. Anledningen till att det blir högt när jag ligger på rygg eller sitter upp är att det trycker ihop de stora blodkärlen och därmed ökar trycket. De ska ha mer koll på mig framöver, nu blir det besök hos barnmorskan varje vecka, men det kändes bra att allt såg bättre ut idag. Nu tar vi en dag i taget och avvaktar och ser hur det utvecklar sig!
Tusen tack för alla som höll tummarna för mig!

Nu har vi legat och vilat ett par timmar. Det tar på krafterna att springa upp och kissa 4-5 gånger per natt. Riktigt skönt att slippa tillbringa helgen på sjukhus för observation i alla fall!
Nu ska vi åka till en arbetskamrat och spela poker, det blir skoj! =)

Tycker jag fick in en sådan bra bild på sambon och katten häromdagen...
De kollar över läget på börsen, katten ser inte det minsta nöjd ut...

Ha en fin kväll! Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Va skönt att allt gick bra! Sköt om dej och bebben nu! Ha en riktig mysig fredag! Vi ska mumsa hämtmat och pannacotta!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. ulla-britt2/9/11 5:48 em

    Va skönt att allt såg bättre ut! Och det gör ju inget att bli lite extra kollad.Hoppas ni får några lugna veckor nu framöver och att du får må bra ända in i mål;)Lycka till på pokern o hälsa sambon!

    SvaraRadera
  3. Sååå skönt att allt vart bättre idag ;) men passa på att bli lite uppassad och vila så mycket du kan. ;) kramis <3

    SvaraRadera
  4. Men oj nu har jag missat nått,skönt att de är bättre nu :)
    Ha en skön kväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  5. Åh, va skönt att det inte var något

    SvaraRadera
  6. Underbart :)
    Och du, fin bild!

    SvaraRadera
  7. Men oj, vilken tur att det vara bättre idag. :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Härlig bild!!

    Skönt att allt såg bra ut...

    Det närmar sig.. Tänk att tiden gått så fort! Jag tyckte nyss att det var januari och man hade nyss fått veta att man var gravid. Nu är det 30 dgr sen kommer den lilla varelsen..

    Hoppas ni får en härlig helg!! Kramar kramar!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3