lördag 3 september 2011

En helt vanlig lördag


Bästa Figge-bus undrar vad dagen har att bjuda på...
Kanske spanar han efter älgarna som ätit upp alla äpplena under natten...

Lite trött efter gårdagens pokerspelande gick jag upp i morse och åkte ner till ortens loppis tillsammans med Katrin. Vi fick med oss lite prylar hem även den här gången, ingen överraskning kanske ;-)  Efteråt åkte vi hit och gräddade lite våfflor till lunch, alltid lika smaskigt!

En karaff, en vas och ett fat.

Karaffen ska jag fylla upp med något gott och ha i barskåpet som ska finnas i överdelen av hörnskåpet. Vasar är faktiskt en bristvara i det här hushållet så den kommer säkert bli välanvänd och fatet har jag tänkt att ställa blockljus på nu när hösten kommer.

Efter att Katrin åkt hem tog vi oss en promenad med Figge. Han sprang som en galning i skogen, spårade efter alla älgar som vi såg spåren efter. Inte länge kvar tills älgjakten drar igång nu, så får vi se om sambon och jaktlaget han är med i kan fixa lite älgkött att fylla upp frysen med. Om vi inte är på BB vill säga ;-)

Att smutsa ner sig är kul...!

På tisdag åker jag och Katrin och hennes son Elis till Karlstad för ett IKEA besök. Vi får passa på att hitta på lite sådana saker nu när vi båda går hemma på dagarna. Har mest sprungit igenom varuhuset och roffat åt sig det man ska ha lite snabbt. Nu på hösten är det ju även kul att kolla in alla nyheter som kommit in.

Tusen tack till alla er som lyckönskat och skickat sådana gulliga kommentarer till mig de senaste dagarna! Ni är för söta och era kommentarer värmer verkligen!
Ha en fin lördagkväll, kram Maria

2 kommentarer:

  1. Alltid kul att gå på loppis, kommer för det mesta också hem men något :)

    SvaraRadera
  2. Titta där så söt din lilla vovve där han spanar ut genom fönstret....Visst är de goa när de sitter så där i sin egen lilla värld :-))

    Min raring var så busig imorse då vi var ute, hade inte koppel med mig och det var som om hon visste det, ville inte lyda alls...hihi

    Fin bild med vattnet som speglar din fina vovve.

    Ha nu en trevlig söndagskväll. Stor kram Paula & Wilma :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3