torsdag 1 september 2011

Vi gottar oss...

September är här! Men vi vill inte riktigt känna att det höst riktigt än. Så idag beslutade vi oss för att grilla och äta ute på altanen, precis som man gör på sommaren! =) Nog för att vi längtar efter oktober, men jag kan tänka mig att riktigt fina sensommardagar ett tag till, då går dagarna mycket fortare och man får mer energi.

Smaskens!

Tyvärr gick inte besöket hos barnmorskan lika bra den här gången. Jag hade protein i urinet och mitt blodtryck är lite för högt, vilket kan tyda på att jag är på väg att utveckla havandeskaps-förgiftning. Så vi får åka iväg imorgon igen, med morgonurin och kolla blodtrycket igen. Eventuellt blir det ett besök på spec.mödravården på sjukhuset i Karlstad för lite extra kontroller.
Jag försöker gå på min magkänsla och tro att allt är som det ska. Jag mår ju så bra, och har en livlig liten bebis i magen. Däremot är jag väldigt tacksam för att man blir så noga kollad och hjälpen man kan få om det är något som går fel, så det är bättre att kolla en gång extra än att missa något som kan ställa till det.
Mardrömmen vore ju att bli inlagd på sjukhus de sista veckorna, för då blir nog dagarna väldigt långa och oroliga kan jag tänka mig! Jag vill ju inget hellre än att gå hemma och mysa, boa och göra iordning inför att bebisen ska komma.
Annars såg de andra värdena toppen ut, magen följer kurvan och hjärtslagen på bebisen är normala. 

Har börjat följa ett par andra bloggar som också skriver om sin graviditet, och vet att det även är många nya besökare här, vilket är jättekul! Så jag tänkte lämna ett litet boktips till er som liksom mig går i väntans tider nu.
På smällen - Från A till bebis. Skriven av Ann Söderlund och Hanna Rosander. Boken är en liten annorlunda graviditetsbok, inte bara fakta uppspaltat sida efter sida, utan man bjuds även på lite humor och kan inte låta bli att fnissa lite då o då...


Håll gärna en tumme för oss imorgon och ha en riktigt fin kväll, kram Maria

5 kommentarer:

  1. Smörsoppens Siw1/9/11 8:41 em

    Håller tummarna för att allt är som det ska i morgon och att du inte utvecklar havandeskapsförgiftning.
    Jag har själv haft det alla 3 graviditeterna så jag vet att det går det också.

    SvaraRadera
  2. Ush! Hoppas bara det är falskt alarm

    SvaraRadera
  3. Klart vi håller alla tummar, det går nog bra ska du se :)
    Och den kan ju faktiskt kika ut när som helst, fem veckor kvar bara ;))

    SvaraRadera
  4. Klart att allt är bra, det är ju en super bäbis därinne. Lycka till!
    Stor LYCKO SPARK i baken till er alla 3.
    // kram Katrin

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för all fakta angående den där jävla graviditetspenningen. Den är dock fortfarande ett förbannat stressmoment.

    Den boken har jag också. Riktigt bra! :)

    Hoppas det går bra imorgon och att det var "falskt alarm." Lycka till! Kram.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3