onsdag 27 juli 2011

Den vita penseln har varit framme...

För er som följer bloggen så kanske ni minns det gamla fönstret jag köpte på loppis för ett par veckor sedan.
Nu har jag målat det, efter att sambon hjälpt mig med att slipa av det och sedan lagt på lite latexfog/silikon för att täcka utrymmet mellan spegelglaset och träramarna. Fönstret är nu mycket fräschare, men det är ändå ett gammalt stuk över det, vilket jag gillar!



Jag har inte riktigt bestämt mig för vart i rummet det ska hänga, så jag ska avvakta lite innan det hängs upp. Det skulle kännas så onödigt att hänga det på "fel" ställe och göra onödiga märken nu när det är nytapetserat.
Jag är väldigt nöjd med det, och tycker att det blev fint som vitt, som det mesta blir ;-)
Här kan ni kika på fönstret hur det såg ut innan jag tog hand om det! Lite skillnad...

Nu ska jag fortsätta med Figges päls och fixa lite lunch. Sedan kommer mina föräldrar hit och vi ska ta en båttur till vackra Borgvik. Bäst att njuta nu när solen tittar fram på det här viset! =)

Hoppas ni också får njuta av den härliga sommardagen, kram Maria

4 kommentarer:

  1. halloj Maria
    Så fint de blev ,ja lite vitfärg gör mycke :)
    Ja fy de blir så fult med massa spikhål överallt o ni som har fått så fint nu .
    Sov gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Åh så fint det blev! Verkligen en stor förbättring!
    Du ska se att det finner sin plats i hemmet..:)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Vilket snyggt fönster! Gillade hyllan under. Bra att avvakta lite tills man finner rätta platsen.
    Ha en skön dag
    Kram Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3