torsdag 14 juli 2011

Loppisbesök

Igår hade jag och Sara en mysig dag ihop. Dagen bjöd på solsken och perfekt temperatur, en härlig svensk sommardag!
Innan vi hamnade på stranden stannade vi till vid en loppis som ligger alldeles vid Skutbergsmotet i Karlstad. Har tänkt att gå in där många gånger, men det har aldrig blivit av, förrän igår. Det var en hel del fint där inne, men mycket var lite dyrt för att vara loppis enligt mig. Det roliga med loppis är ju att det ska vara billigt och att man kan få fynda enligt mig...
Jag har varit på jakt efter ett gammalt fönster länge, tycker det är så fint att hänga på väggen. Gärna med speglar. Och gissa vad jag hittade igår!? Jo, precis ett sådant, med en liten hylla längst ner.


360 kronor fattigare, men nöjd o glad över mitt "fynd" ändå!

Jag vet att många gillar att det ska vara slitet och gammalt. Men det här är för slitet för min smak, och jag vill ha den ren o fräsch i vårt nyrenoverade tv-rum. Den ska få bli vit (vilken skräll...) och ska pryda väggen ovanför soffan har jag tänkt mig.
Gillar att den har den lilla hyllan också, kommer bli så fint att ställa fina ljuslyktor, fotoramar eller en vas med lite blommor i kanske. Så kul när man kan variera sig lite efter humör och säsong! 

Snart kommer sambon hem från jobbet och jag ska fixa iordning lite mat.
Ha en fin dag, kram Maria

3 kommentarer:

  1. Verkligen jättefint fönster med en liten söt hylla! Tror också den kommer bli ännu finare i vitt. Håller med om att det ska va billigt på loppis, helst inte kosta mer än typ 20 kr. Har ingen aning om vad såna här fönster kostar men vill man ha nåt så vill man ju...:))

    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Klart du ska vara nöjd med ditt köp. Jättefint! Vit färg kommer göra susen.

    Visst är de små liven underbara. Jag skulle kunna stirra ihjäl mig på min lilla gosse. Han är så fin. Du har verkligen något att se fram emot :) Nu är det ju mindre än 100 dagar. Du ska se att det går fort. Hoppas du inte behöver gå över tiden för det var segt. Man längtar ju så. Men nu har jag glömt det hihi.

    Tack snälla för dina kommentarer. Jag hinner inte alls kika runt som jag gjorde i slutet på graviditeten vill jag lova. Tur jag hade den tiden då egentligen :)

    Hoppas allt är bra. Kram Josefin

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dej klart den ska vara vit :)
    Kommer bli kanonsnyggt o så fint med hyllan .
    Ha en mysig kväll
    Kram kram Anette

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3