tisdag 26 juli 2011

Veckorna rusar fram

Veckorna går så himla fort nu på sommaren, swisch säger det så har det visst gått ytterligare en vecka. Just i år tycker jag att det både är bra och dåligt att veckorna går fort. Vi längtar ju givetvis efter den som bor i magen och som kommer till oss till hösten. Men samtidigt vill man ju njuta av fler härliga sommardagar innan man är redo för höst. Ladda upp batterierna lite =)

V.29. Magen växer så det knakar...

Idag har jag varit och gjort en glukos-belastningen. Det innebär att man kollar upp kroppens förmåga att ta hand om sockret man stoppar i sig, och det är ett sätt att kolla upp så man inte drabbas av graviditets-diabetes. På fastande mage får man dricka en ursliskig sockerlösning som inte smakar nåt vidare. Också gör man ett stick i fingret och kollar värdet innan man druckit lösningen och efter två timmars vila för att se hur kroppen "förbränt" sockerlösningen. Mina värden såg toppen ut, så det var ingen fara alls! Skönt att veta att bebis har det bra där inne!

Efter att jag kom hem från vårdcentralen har vi faktiskt varit ganska effektiva idag. Vi har både grundmålat och sedan gjort ännu en strykning på golvlisterna som vi hämtade hem igår. Jag har målat mitt "loppisfönster" en sista gång, så nu ska ni snart få se förvandlingen av det i bild. Just nu håller sambon på att sätta upp de nya fönsterbrädorna. Också har jag trimmat Figge litegrann inför helgens hundutställningar i Ransäter.
För er som bor i Värmland och är intresserade av att se snygga hundar så kan jag tipsa om att Värmlands kennelklubb anordnar en trippelutställning i vackra Ransäter. Vilket innebär att alla raser tävlar i 3 dagar (fre-sön), över 10 000 tävlande hundar. Ett riktigt stort arrangemang med andra ord, så kom o kika vettja ;-)

Nu ska vi fortsätta att sjunga allsång här i tv-soffan! 
Ha en fin kväll, kram Maria

1 kommentar:

  1. Hej Vännen
    Åh magen den växer o frodas ,härligt :)
    Har två jobbarkompisar som ska ha nu snart ,jättespännande :)
    Va duktiga ni är att hålla på hela tiden .
    Ha de så bäst .
    Kramar Anette

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3