tisdag 15 februari 2011

I de små lerkrukorna

Jag var på vippen att ge upp, men nu händer det grejer! =)

På Plantagen i Karlstad sålde dem små kit med örter som man kunde plantera själv. I kittet fanns tre små lerkrukor och tre små påsar med frön. Basilika, Coriander och Mejram är det tänkt att det ska växa upp i krukorna. Jag minns inte riktigt vad "kittet" kostade, men cirka 25 kronor tror jag. Väl värt att testa om ni tycker det är kul med örter!


Vad tror ni, kommer jag lyckas? =)

Än så länge får lapparna sitta kvar, finns nog en risk att jag blandar ihop dem annars ;-)


Idag var det vår andra katt Musse som gärna ville presentera sig här på bloggen.... Han är Sussies son, och Värmskogs största katt =)

 Ja, vi får väl se om jag kan lyckas med mina örter! Kan ju meddela att orkideén lever fortfarande iallafall ;-)Ha en skön tisdag, kram Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3