fredag 7 januari 2011

Köksväggar

Jag vet att jag lovade er bilder på panelen i köket igår men ibland går det inte riktigt som man tänkt sig...
Igår ville helt plötsligt inte minneskortet från kameran föra över bilderna till datorn, och då är det svårt att visa bilder minsann! Så idag på förmiddagen fick jag byta minneskort och ta lite nya bilder...

Från tv-rummet ser det ut såhär
(Slängde upp gardinerna igår kväll för att se hur mycket jag behöver fixa till dem)

Mitt emot det lilla fönstret på bilden ovan ska det stå en skänk och över dem ska vi ha öppna hyllor
(Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliten, det var svårt att ta en bra bild i motljus)


Vid väggen bredvid dörren ska det stå en gammal kökssoffa,
och ovanför kökssoffan ska vi hänga upp en tallrikshylla och andra små hyllplan

Återkommer med fler bilder, när det skett fler förändringar. Just nu känns det nästan lite väl vitt, men när jag väl fått piffa till det så ska ni se att det händer grejer! ;-)
Men innan allt piffande så ska vi sätta upp ett paneltak!
Idag har jag målat färdigt alla hyllplan och konsoller. Vi köpte vanliga träfärgade och har målat dem råvita, de färdigmålade på affären var så skadade och trots att de var fabriksmålade så hade det runnit färg på dem...
Nu ska jag åka till min mor och fixa till gardinerna lite!
Ha en superskön helg, och tack till alla som är inne och läser mina inlägg och kommentarer, det är så roligt!
KRAM

7 kommentarer:

  1. Snyggt! Och vitt är fint, jättefint!

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir Maria! Fräscht!

    SvaraRadera
  3. Det ser jättefint ut.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Jättefint.
    Du kan alltid bryta av med något träfärgat om du inte vill ha allting vitt, jag tycket det är så fint, men frågan är vad du tycker,
    Ha en fin kväll.
    AC

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för titten hos mig!
    Alltid kul med nya trevliga blogg-besökare .. =)
    Och här kände jag mig hemma, vi bor ju oxå i ett renoveringsobjekt ... och har hund... =)
    Min förra hund var en Springerspaniel, och vore det inteför att min gubbe blivit så hemskt allergisk så hade vi skaffat en till, men nu blir det inga fler hundar när Rozzi fått somna in.
    Han är otroligt fin din spaniel .. =)

    SvaraRadera
  6. Kommer bli jättefint, vackert rum!

    kram Mia

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3