söndag 23 januari 2011

Hyllor fyllda med lite smått och gott

Igår var det äntligen dags att börja rota bland alla saker jag köpt på mig under flera månaders tid, som jag tänkt ska få pryda vårt kök. Många loppisfynd är det, men även lite annat smått och gott som fått följa med hem från diverse shoppingrundor! Rena julafton ;-)
Jag får testa mig fram lite. Först hade jag tänkt mig att ha lite burkar med pasta, ris och andra torrvaror, men nu har jag nog tänkt om... Nu tror jag att jag väljer att ha skålar, koppar och lite fina loppisfynd på den ytan istället. Frysboxen som stod i den här gluggen förut är förflyttad till hallen som är i andra änden av köket.. Jag sätter nog upp lite hyllor och gör det till en liten skafferi-del där istället. Så nu snurrar det i min lilla inredningshjärna igen... Funderar på om vi ska lägga samma golv som i köket i den hallen, och måla väggarna med samma färg som är ovanför panelen här i köket. Så kanske man kan få den hallen att kännas som en del av köket... Ja, det får snurra ett lite tag till, så brukar man alltid komma fram till något bra tillslut...
Såhär ser våra hyllor och skänken ut just nu...



Glas, silver, vitt och beige är färgerna vi kör med just nu!

Fler hyllor i mindre modell väntar på att få komma upp, men jag vill inte sätta upp dem innan vi är klara med kökssoffan och ser hur väggen ska se ut. Får nog planera in ett loppisbesök nästa lördag och fylla på förrådet lite ;-)
Ha en go söndag, kram Maria

8 kommentarer:

  1. Jättefint, va duktig du är att få till det :)

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt Maria! Du har verkligen bra smak! ;)

    SvaraRadera
  3. Å vad fint det blev, jättemysigt!

    Ha en bra eftermiddag och kväll
    AC

    SvaraRadera
  4. Tack, va snälla ni är! =)
    Jag blir alltid så glad när ni kommenterar mina inlägg! =)

    SvaraRadera
  5. Snyggt, nu är det som en vit shabbyblogg i världsklass. Jag gillar massor / Jenny Motala

    SvaraRadera
  6. Åh så fint du gjort! Riktigt härligt!:) Älskar både skåpet och hyllorna, och allt fint du har på dem!

    Ha en skön arbetsvecka! Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Va kul med nyrenoverat och nya/gamla saker att plocka fram och göra fint med. Kanonsnyggt!:)

    SvaraRadera
  8. Vad fint!! Ja, jag älskar hyllor det är så kul att ha framme alla fina sker och fixa och dona efter humör!!
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3