söndag 26 december 2010

Julen 2010

Hoppas ni haft en kalasbra julhelg allihop!
Hemma hos oss har julen inte riktigt blivit som vi tänkt oss i vår familj/släkt. Vaknade på morgonen av att pappa ringde och berättade att mamma hade fått magsjukan under natten och att de fått ringa runt till släkten för att ställa in firandet hemma hos dem. Det var meningen att vi skulle ha ätit julbord, sett på Kalle och öppnat lite klappar ihop och att de sedan skulle åka vidare och fira på annat håll senare under kvällen. Så det var ingen större katastrof, alla fick fira jul ändå, trots det inställda kalaset hos "oss"!
Jag och min bror chansade och åkte till mamma och pappa ändå, och än så länge har ingen utav oss blivit smittade! *phuu* Så det blev alltså jag, min bror och pappa som högg in på ett gigantiskt julbord som det var tänkt att 16 personer skulle ha delat på... Man blev mätt bara av att se all mat, det var ingen utav oss som behövde gå hungriga därifrån om jag säger så... ;-) Pappa blev dock utan Janssons frestelse som någon utav de andra skulle ha kommit med till julbordet, stackarn!

Idag, annandagen, kommer min syster och hennes barn, farfar med sambo och min blivande sambo för att fira jul ihop. Blivande sambon ich jag firade inte jul ihop i år, han var nere i Mariestad och firade med sina föräldrar, så vi får fira ihop idag istället! Jag och Figge har bott några nätter hemma i lägenheten, ovant för oss båda, men ibland är det riktigt smidigt att ha en lägenhet där det mesta sköter sig utav sig själv den här årstiden! Men igår åkte vi tillbaka till Värmskog och då hade vår fina vita amaryllis blommat ut ordentligt, den började att blomma ut två dagar innan julafton och är som allra finast nu under julhelgen, är inte det bra timing?!



Kan väl också nämna att när jag skulle gå fram och kika på den igår och satte ena foten i Figges biabädd för att komma riktigt nära den, så var det väldigt blött i den... *hmm* Katterna trodde nog att vi hade köpt en gigantiskt stor kattlåda åt dem nu när det är så kallt ute! Jaja, värre saker har hänt, nu är den urtvättad och Figge ligger och sover skönt i den igen!
God fortsättning och se till att njuta riktigt mycket av att vi har en sån fin och vit jul! Kram Maria

3 kommentarer:

  1. God kväll!
    Och tack för titten hos mig :)
    God fortsättning för dig med!
    Snar är det dags att ta mot det nya året!
    Men det har varit mysigt med julen!
    Visst var kopparna fina!
    Nått som vi får fortsätta att samla på!
    Ha en bra kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Ush, tråkigt med magsjuka under julhelgen! Men skönt att ni verkar ha fått firat jul iallafall!:)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. O fy tusingen! Magsjuka är det värsta jag vet! Hoppas du slipper. Men jag hade nog ändå gjort som du (om jag inte hade haft mina barn, som kunde blivit sjuka då) att träffa familjen är ju en del av julfirandet :)

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3