torsdag 23 december 2010

Allt är klart, imorgon är det julafton!

Den här veckan blev inte riktigt som jag hade tänkt mig! Min nacke ville inte vara med, och jag fick sjukskriva mig tisdag-torsdag. Och med en nacke och axlar som strejkar så är det svårt att få något gjort hemma också. Men nu är julklapparna tillverkade och klara. Senapen är upphälld i glasburkar, godisaskarna färdigpysslade och fyllda med läckerheter! De köpte julklapparna är inslagna, så nu kan jag lägga mig i soffan med vetekudden över axlarna och titta på uppesittarkvällen på tv och bara se fram emot en mysig julafton imorgon. Den ska firas hemma hos mamma och pappa där vi ska äta julbord med större delen av tjocka släkten. På annandagen tar vi nya tag och fira ihop med min syster och hennes familj. Julfirande hela helgen lång alltså =)
Det blev 2 lagar med godis i askarna, såhär ser de ut...

Chokladpraliner

Chokladkola med rostade pistagenötter och flingsalt
Rocky Road

Hoppas ni får en riktigt mysig julhelg! Tänk att vi bara tar för givet att vi ska ha massor av snö ute på julafton det här året, hoppas det blir en tradition! STOR julkram från Maria 

3 kommentarer:

  1. En riktigt god jul, önskar vi er också :)

    SvaraRadera
  2. Å så gott, mums!

    God jul!

    kram

    SvaraRadera
  3. Har du gjort godiset och utsmycknaden av askarna själv?!?!?! Så tjusigt och smaskigt det ser ut!Jag blir alldeles grön av avund - du är så himla pysslig! Kram, kram från Pernilla (och Klara och Nils) och hoppas att du inte fick någon magsjuka!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3