lördag 30 oktober 2010

Härliga fredag!

Veckans bästa dag, ja det måste vara fredagen det, när man har hela helgen framför sig!
Extra bra är fredagarna varannan vecka när jag är ledig, det är det allra bästa med mitt jobb!
Mina lediga fredagar har en tendens att påminna mycket om varandra. Jag brukar ofta ha den stora "skrotardagen" då, lång frukost i morgonrock, kika runt lite bland bloggar och annat skoj på nätet. Sen är det alltid skönt att städa undan lite, tvätta, handla och kanske göra lite ärenden som man inte hunnit med under veckan. Sen är man redo att njuta av helgen på riktigt! Och det slår aldrig fel, varje lediga fredag när jag åker och handlar så har jag kommit in i en sån bra stämning och mår så bra att jag lätt unnar mig lite extra, och nu tänker jag inte på mat eller godis, utan andra saker som man mår bra utav. Som till exempel en härlig duschtvål, fina servetter att duka med till fredagsmyset eller helgfikat, en fin blombukett att ha på bordet, ja ni fattar!
Den här fredagen var jag extra givmild mot mig själv och fick med mig badsalt, fina glasstenar att fixa till ljuslyktor med och 2 böcker, en om choklad och en recept på smarriga småkakor. En utav dem har jag tänkt ska pryda tallrikshyllan när det är dags för den att komma upp på väggen. Boken om choklad har jag tänkt ska ge mig lite inspiration till att tillverka årets julklappar till nära och kära!

Hoppas ni får en härlig fredag i höstrusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3