lördag 30 oktober 2010

Lycka

Idag åkte jag in till Karlstad helt själv. Den här gången var det inte köp av färg eller renoveringsmaterial som gällde, utan bara inredningsprylar och pyssel. Tror det är bra att komma ifrån och antingen fönstershoppa och skaffa sig lite inspiration, eller shoppa loss lite och få känna hur fint det kommer bli när jobbet med renoveringen är färdig.
Jag vet inte om jag är konstig, men jag tycker om att gå på stan själv. Då kan jag bestämma takten själv, springa in i samma affär 5 gånger om jag så önskar, stå o jämföra olika saker i en halv evighet, plocka på mig saker för att sedan byta ut det mot något helt annat, eller köpa rubbet! Idag var det en sån dag då rubbet fick följa med mig hem, och jag är så nöjd med samtidiga inköp, och känner sån lycka över att de ska få bo här hos mig!

Först åkte jag in till Gengåvan, en väldigt stor loppis, med många olika avdelningar. Otroligt mycket folk där på lördagar, och jag tänkte ju inte på att det var löningshelg, så man nästan armbåga sig fram, och då tappar det lite av charmen med loppis tycker jag. Men jag fyndade såklart lite ändå, en zinkbalja och ett fat, visar dessa fynd en annan dag.

Åkte vidare in till city, och ännu mera folk. Gick in på Panduro och kände och klämde på alla fina "Tilda" produkter som finns där. En liten tygbit fick följa med hem, blev förälskad i detta tyg och ska skapa en finfin dyna som ska pryda den gamla kökssoffan av detta tyg, känns otroligt bra! Massor av pyssel-material hamnade i mina kassar också, så att jag kan börja tillverka årets julklappar snart!


Tittade givetvis in på min favoritbutik här i Karlstad, Noll54 interiör. Det är något extra, allt i min smak! När jag går in där känner jag "Här vill jag flytta in, bland allt fint". Men är väldigt glad över att det fina är till salu så jag kan få förgylla sitt hem lite då och då. Idag var det första gången jag kollade in julpyntet, och längst fram stod en hjärtformad ljusstake, en kopia av Westergaards och Kovacs, den kommer bli så fin i köksfönstret!


Så nu är jag väldigt lycklig som har mycket att pyssla och pynta med ett tag, det är LYCKA för mig!
Ha en fortsatt trevlig helg!

5 kommentarer:

  1. Vad kul, tack!

    Åh vad mysigt med julpynt, jag längtar! :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen till bloggarvärlden. Det är kul och smidigare än att uppdatera en hemsida hela tiden... Hoppas jag får läsa lite om Figges bravader också, även om jag hemskt gärna läser om inredning också. Själv har jag ett par stycken inredningsbloggar som jag gärna besöker med jämna mellanrum.

    SvaraRadera
  3. Självklart kommer det handla om Figge också, han är ju en sådan linslus och väldigt tacksam att fotografera, så han kommer nog dyka upp i både text och bild! =)
    Jag tycker det är roligt att läsa kreativa bloggar, om inredning, pyssel och om hundar såklart!

    SvaraRadera
  4. Lotta, Crespo och Räjza31/10/10 4:21 em

    Vad kul att du börjat blogga!! Denna blogg kommer jag garanterat kika på ofta!! Ska bli spännande att följa era projekt! Lycka till!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Vad kul att läsa din blogg. Jag försöker också förändra och fixa med minsta möjliga budget. Bor till största delen i Provence men har tagit över mina föräldrars hus, även om de ska bo där lite på sommaren också.
    Jag tänker måla möbler och saker som finns på vinden och kanske tapetsera om lite. Följ gärna mitt liv både i Provence och i vårt hus på landet.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3