lördag 15 juni 2013

Utflykt till Mariebergsskogen

Förra året hade vi tänkt oss att komma iväg till Mariebergsskogen tillsammans med mammor och barn från föräldragruppen. Vi väntade och trodde hela tiden att vädret skulle bli bättre, så tyvärr blev det aldrig något utav det hela.
Nu är vi i mitten av juni, och idag var vädret så mycket bättre än de spått, så jag och Ebba tog med oss mormor på en utflykt dit idag. Förhoppningsvis hinner vi med fler besök i den fina parken innan sommaren är slut. Ebba älskar ju att sitta och titta i sina böcker med bilder på djur, så hon var ju givetvis överlycklig och lite fundersam när hon såg att de fanns på riktigt...

Med bestämda steg travade hon iväg mot djuren
 
Titta geten!
 
Lycklig tjej!
 
Vi gick iväg till dammen för att titta efter ankor eller änder...
Men fick mest se måsar, de var inte Ebba så intressad utav...
 
Vi köpte våfflor och fikade ute i det fina vädret
 

I parken finns det även flera lekparker. Rutschkanor gillar Ebba.
 
 
Vi hade en trevlig dag allihop. Efter några timmar i parken åkte vi inåt mot centrum för att kika lite i affärer och äta lite mat. Vi parkerade en bit bort eftersom det var Karlstads stadslopp idag och det var mycket folk i rörelse den här dagen. Ebba somnade i vagnen när vi gick in mot city och jag och mamma shoppade lite på Åhléns som hade börjat sin sommar-rea. För mig blev det gardiner till vårt sovrum.
På vägen hem stannade vi vid Plantagen och jag köpte lite blommor som jag ska plantera imorgon. Mormor köpte även smultronplantor till Ebba, så de ska vi plantera i små söta krukor som jag köpte. 
 
Sambon har varit duktig och åkte till Göteborg och köpte begagnade vinterdäck till vår nya bil, eller det var mest fälgarna vi var ute efter... Passande nog sålde de ut ett parti med altandörrar bara några kilometer därifrån, så det fick följa med en sådan hem också. Blocket är bra ibland! 

Trevlig lördagkväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3