söndag 16 juni 2013

Nu väntar vi på smultron

Idag har vi varit hemma och fixat och donat med lite av varje.
Vi började med att plantera blommorna och smultronplantorna som vi köpte med oss från stan igår.
Ebba fick vara med och vattna med sin lilla kanna.

Fina prickiga zinkkrukor va?
Nu får vi hoppas vi kan få plocka lite smultron från dem i sommar...
 
 
Vi gjorde även i ordning det lilla drivhuset som jag köpte för ett tag sedan på IKEA.
En smultronplanta hamnade även där, så får vi se vilka som trivs bäst. I drivhuset har vi även lite kryddor, krukan med basilikan börjar i alla fall ta sig. Sen ställde jag dit krukor med Rosmarin och Timjan. Det luktar riktigt gott i vårt uterum nu kan jag säga =)
 
Visst blev det lite hemtrevligt med trasmattor på golvet istället för trallen?
 
 
Blommorna i rabatten hemma blommar fint nu, framförallt pionerna. Jag knipsade utav en och tog med den in. Jag har ställt i ordning lite udda typer av små vaser som jag köpt på loppis och som jag tänkt ha lite olika typer av snittblommor i nu i sommar.
 
Köksfönstret ut mot uterummet
 
 
Ja, det var den helgen det... Det går så fort! Men veckorna går ju lika fort dem, så snart är det ju helg igen. Och den här gången är det ju inte vilken helg som helst heller, midsommar står för dörren.
Nu ska jag försöka göra ett nytt försök att få vår lilla tjej i säng. Imorgon ska hon till förskolan så då gäller det ju att vara pigg och utvilad.
 
Ha en skön söndagkväll! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3