tisdag 11 juni 2013

Spontan ledighet och egentid

Idag är jag ledig, på en helt vanlig tisdag.
Från början hade jag tänkt att ta ledigt ganska många veckor den här sommaren, blanda lite föräldradagar, semester och kompledighet. Men det blev inte riktigt så, det blir en helt vanlig semester i 4 veckor för min del. Sambon är hemma och är föräldraledig hela sommaren.
Men eftersom jag ändå har ganska mycket ledighet att ta ut, så därför plockar jag ut lite dagar lite då och då, för att korta ner veckorna lite och få må lite extra gott nu i sommar.

Trots att jag är ledig idag så valde vi ändå att ha Ebba på förskolan. Hon är inte där så ofta så det är nyttigt för henne att komma in i deras rutiner och få leka av sig lite med de andra barnen.
Jag är dessutom en person som gillar att vara för mig själv och ha lite egentid. Man kan naturligtvis inte förvänta sig att få så mycket utav den varan när man har småbarn och även jobbar heltid. Men de där små stunderna som jag får, är väldigt sköna tycker jag. Det kanske låter konstigt, men så är det...
I eftermiddag när jag hämtat hem Ebba igen, kommer jag ha fullt med energi att vara mamma igen.

Ebba fick ett par solglasögon av mormor och morfar.
 
Titt-ut!
 

Så, nu är det tre timmar kvar tills Ebbisen ska hämtas från förskolan.
Nu har jag satt igång iPaden och lyssnar på en repris av sommarpratarna i P1. Just idag föll valet på Mari Jungstedt vars böcker jag verkligen gillar. Så nu ska jag sätta igång och putsa fönster, tvätta och städa lite. Så det blir fint här hemma tills de andra i familjen kommer hem igen. Okej, Figge är ju förstås hemma och gör mig sällskap, men han ligger mest ute och mår gott i skuggan så han märker jag knappt något utav.

Ebba i sin egna lilla campingstol,
 sitter och killar sig under fötterna med ett grässtå.

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. MEN vilka söta foton på Ebba !

    SvaraRadera
  2. Den när hon killar sig under foten med grässtrå va ju helt underbar!:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3