lördag 23 februari 2013

Pigg dotter

 
Ebba gillar verkligen att vara ute och leka i snön.
 
Även vår familj blev drabbade av den härliga vinterkräksjukan. Ebba kräktes en natt och sedan blev det inte så mycket mer av det hela. Vi trodde, eller ja, hoppades på att det bara var en tillfällighet. Men natten efteråt hände samma sak igen och sedan var hon lite trött och hängig dagen efteråt. I torsdags eftermiddag började både jag och sambon att må konstigt och sedan kan ni lista ut resten själva...
 
Ebba pigg som en lärka, och föräldrar som inte orkar med någonting, är ingen rolig kombination. Min snälla pappa ställde dock upp och kom hit och hämtade Ebba som fick vara hos dem under fredagen. Dem skjutsade sedan hem henne på kvällen, då mådde även sambon lite bättre. Då hade hon fått vara ute och busat en stund och hon hade fått pannkakor till kvällsmat. Så hon var en nöjd tjej som somnade nästan direkt och som sedan lät hennes föräldrar få sova ostört hela natten. 
 
Nu mår vi tack och lov mycket bättre, så nu hoppas vi den här sjukstugan är över för den här gången! 
Hoppas ni mår bättre och slipper eländet! Kram Maria

2 kommentarer:

  1. jovars, här kör vi med streptococker istället;)mycket virus o bakterier att välja på nu...

    SvaraRadera
  2. Ja, usch, jag hörde det när vi var till mamma och firade henne idag. Men nu hoppas vi de försvinner och våren snart kommer!

    Kram o krya på er!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3