onsdag 20 februari 2013

En liten tröttis

Ebba gav mig en rejäl sovmorgon imorse, hon sov tills klockan var 9 imorse. I vanliga fall är det klockan 7 som gäller för henne. Hon är nog inte helt kry vår lilla skrutta, men då är det ju bra att hon sover lite extra så hon kurerar sig. Ingen feber eller förkylning än så länge i alla fall...

När vi väl klev upp imorse och hade fått i oss lite frukost framför Nyhetsmorgon blev vi sittandes i soffan. I vanliga fall är det ju full fart, alla leksaker ska ut på golvet och hon springer runt och klättrar och slänger sig i soffan. Men imorse satt hon bara lugnt och stilla i min famn, riktigt mysigt faktiskt, men självklart vill jag ju att hon ska vara pigg och frisk!
Men sådana här mysiga stunder får man inte så ofta länge, så det är bäst att ta tillvara på tillfällena som ges ;-)

Lilla skruttisen
 
 
Små goa fötter som kikar fram under filten
 
Jag passade på att slå på iPaden och kollade på förra veckans avsnitt av Mia på Grötö. Himla smidigt att kolla på repriser faktiskt, för då slipper man ju reklamen och man kan kika när man känner att man får tid. Jag gillar sådana här program, där kändisarna öppnar upp sig lite och man lär känna dem lite bättre. Också gillar jag Mia, vilken härlig kvinna alltså!
 
 
iPaden måste jag säga var ett otroligt bra köp. Speciellt nu när man har en liten tjej här hemma som älskar att pilla och peta på allt. Surfplattan är ju utan sladd och man kan lätt flytta den med sig. Man kan ställa den på bordet och hon kan få kika på små filmsnuttar eller lyssna på lite barnsånger när hon ska äta eller om man behöver greja med något annat en liten stund. Jag köpte den för pengar jag fick när jag fyllde 30 förra året, och det ångrar jag inte. Riktigt bra pryl måste jag säga!
 
Nu ska Ebba få gå upp och lägga sig en stund och jag ska passa på att duscha och fixa iordning lunch.
Ha en fortsatt skön dag! Kram Maria






1 kommentar:

  1. ja,allt går sönder, skriver du, men det är ändå bara saker...skönt att allt gick bra med er i bilen!!! Usch vad otäckt..Hoppas allt är bra med er nu.Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3