söndag 20 januari 2013

En fin vinterdag

Igår var det svinkallt här i Värmland, det var runt minus 15 grader hela dagen och jag och Ebba valde att hålla oss inne. Figge fick en långpromenad med husse i skogen och det gick bra med tassarna den här gången.
På eftermiddagen fick vi besök av Sara och Fredrik. Dem köpte med sig tapas-mat från Oliven som smakade lika gott som alltid. Sara och jag fixade även ihop en kladdkaka till kaffet. Det är så roligt med spontana besök =)

Idag är det lika fint väder, men betydligt varmare. Nu mitt på dagen droppar det till och med lite från taken och det är lite vårkänsla över det hela. Solen är framme och värmer och Ebba trivs att vara ute och busa i snön. Hon fick åka lite pulka och gillar att undersöka allt. Hon tycker även det är skoj när vi kastar iväg pinnar eller bollar till Figge som han springer iväg och hämtar så snön yr kring honom.
Sambon passade på att bära in lite ved när vi var ute, och Figge tycker det är väldigt roligt att sno några vedträn från skottkärran. När han lyckas med det är han lycklig den röd-vite =)


 
 
En glad tjej som gillar snön
 
Fårskinnet fick hon i julklapp av farmor och farfar.
 
Skönt att det kommit lite mer snö nu så det inte är så halt. 
 
Lycklig kille med sitt vedträ =) 
 

Nu ska jag sätta igång och greja lite innan Ebba vaknar igen.
Ha en fin söndag!
Kram Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3