torsdag 5 april 2012

Leksaker

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så köpte jag mycket leksaker till Ebba förra helgen. Jag och Maria besökte en stor barnloppis i Långserud som har öppet två gånger per år. Där kunde man verkligen fynda! Visst, sakerna kanske inte alltid är i toppenskick i och med att de är begagnade. Populära leksaker får ju såklart vara med om ett och annat innan de säljs vidare. Men så länge det är fräscht så tycker jag det känns kul att handla leksaker för en tjuga som kostar 200-300 kr nya. Just nu håller Ebba på att utforska allt som hon får i sina händer, hon bankar, slår, smakar och sliter i sina leksaker.

Hon sitter jättebra nu. Det är nästan så jag kan lämna rummet och lita på att hon sitter kvar utan att ramla och slå sig. Men för säkerhetsskull är det bra att ha lite kuddar omkring henne...

Rosetterna på kuddarna var nästan roligare än leksaken


Som vanligt på torsdagar var vi kyrkan på baby-rytmik i förmiddags. Letade upp en bra plats med skugga att ställa bilen på så jag kunde ha med mig Figge idag. Efteråt fick han följa med på en promenad, det är nyttigt för honom att gå lite inne i samhället ibland.
Det tar verkligen på krafterna att vara med på rytmiken och vara en glad och sprallig tjej. Efter att vi sjungit färdigt och fikar är alltid Ebba otroligt sliten. Så efter träffen somnar hon alltid så gott i vagnen så det passar oftast utmärkt med en promenad efteråt. Idag somnade hon innan vi kommit ut från lokalen till och med, lillstumpan!

När sambon kom hem från jobbet gjorde vi lite mat innan vi åkte till Arvika och hälsade på hans faster. Vi hade inte varit där sedan innan jul så det var på tiden och hon tyckte det var så roligt att få träffa Ebba igen nu när hon blivit så stor och det hänt så mycket. Vi tog även med oss Ebbas farfar idag, han tackar aldrig nej till att få en stund ihop med Ebba =)

Nu ska vi ta kvällen! Vi har lite planer inför påskhelgen så det är bäst att vara utvilade ;-)
Kram Maria



2 kommentarer:

  1. Underbar solstråle :D
    Visst är det bättre med secondhand med leksaker. Det handlade jag med till mina barn när de var små. Kläder också, det slits ju inte på samma sätt när de inte är större.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vad fin hon är!!

    Glad påsk!

    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3