lördag 25 februari 2012

Vi började helgen med kalas

Igår fyllde min mamma år, så när sambon slutat jobba gjorde vi oss iordning och åkte dit och firade henne. Mina syskon var också där så det blev en trevlig familjemiddag, lyxigt att bli bjudna på mat!

Men innan vi åkte på kalas gick vi ut på en långpromenad runt Vegerbol. Nu har det varit vårväder i flera dagar här, det är underbart men jag undrar om man verkligen kan tro på att vintern är slut redan?
Något som är mindre kul är att ha hund med lång päls nu när allt smälter och man bor vid en lerig grusväg... Vi har dessutom plockat bort badkaret här nere men inte hunnit måla och göra iordning badrummet färdigt, och därför inte inhandlat något nytt badkar ännu. Några gånger har han hamnat i Ebbas badbalja, men det gick inte riktigt att få honom ren i den. Så igår fick jag ta en handduk och bära upp honom till duschen på övervåningen istället. Ett litet extra träningspass att bära upp en jycke på 22 kg och sedan stå och schamponera honom ;-)  Fick passa på när Ebba fortsatte att sova i vagnen efter att vagnen slutat rulla. Vi får nog införskaffa en baby-vakt nu så man kan fixa med lite annat medans hon kan tänka sig att ligger kvar ute och sova... Någon som har tips om någon bra modell som skriv gärna en kommentar!

Ebba står i moster Jessicas knä
Ebba klädd i klänning och body från Newbie/KappAhl, jag ÄLSKAR Newbie kläderna!

Dukat för kalas
Mamma hade köpt ett vin som fått toppenbetyg, Baron de Ley, extra kul då en av Figges valpar i Norge är döpt efter det vinet. Vi var eniga, det var ett gott vin! Jag var ju tvungen att få smaka en liten mun utav det...

Jag och Ebba har varit uppe en stund nu. Figge ligger kvar uppe hos sin husse och sover, han tackar minsann aldrig nej till en sovmorgon ;-) Sambon förtjänade en sovmorgon då han gått upp klockan 4 på morgonen (natten) för att jobba under veckan.
Men nu börjar jag och Ebba bli lite sugna på frukost så jag hoppas de snart kommer upp snart!

Idag funderar jag på att åka in en sväng till stan själv. Det är fortfarande lite saker som behövs till dopet nästa helg, jag tror minsann aldrig vi blir färdiga! Porslinet i sockenstugan var inget vidare att duka med, så jag funderar på att åka och titta in Lagerhaus sortiment av engångsartiklar...
Ibland gillar jag verkligen att springa helt själv på stan, så jag tror det får bli en sådan dag idag!

Vad bjuder er lördag på? Oavsett vad ni hittar på så hoppas jag den blir toppen!
Kram Maria

1 kommentar:

  1. Sv; Tack så mycket :)

    Jag var med en kompis idag och tittade i affärer, utan barn. Kändes väldigt skönt så jag förstår att du vill gå själv :)

    ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3