torsdag 2 februari 2012

Shopping-sällskap

Imorse åkte jag och Ebba iväg och hämtade upp Lisa och Stella från vår föräldragrupp. Vi hade bestämt oss för att ta oss en tur till Karlstad för att kolla lite i affärer, fika och äta lite lunch. Det är alltid trevligt att ses och fika hemma eller på babycafét men ibland är det kul att komma ut och hitta på något annat också.
Vi rotade mest runt bland de sista rea-plaggen som nu var nedsatta ännu mer, det ledde till att vi kom hem med dregglisar, mössor och strumpor som var alldeles för billiga för att kunna motstå ;-)

Våra små tjejer skötte sig jättebra! De höll humöret uppe större delen av dagen. Ebba hade som vanligt inte tid att ta sig någon längre sovstund, men idag var hon mycket nöjdare i vagnen än vad hon brukar vara. Vi har en Emmaljunga Citycross med en mjuklift som man stoppar i sittdelen, tror det kallas quadrolift. Det gör att jag kan ändra lutningen även på liggdelen så att hon kan halvsitta i den. Hon vill gärna vara med och se sig omkring, och blir mycket nöjdare i vagnen när hon kommer upp lite. Hon börjar bli väldigt stabil, men jag tycker det känns lite tidigt att byta till sittdelen när hon fortfarande är så liten och det är så kallt ute.
Lisa hade Stella i bärselen, där var hon nöjd och tog sig en ganska lång tupplur där.

Vi fikade på Carli, ett café som säljer egentillverkad choklad och glass, otroligt lyxigt och gott!
Lunchade gjorde vi på Mat och muffins, Stella fortsatte att sova en stund i soffan och Ebba satt i soffhörnet och studerade en av plastpåsarna. =)

Tack Lisa och Stella för en rolig dag på stan, det får vi snart göra om!

Här kommer några iPhone-bilder i väldigt varierande kvalité...

Ebba på fik, perfekt med massor av kuddar att luta sig mot!

Ännu en kudde att luta sig mot...
(-Måste hålla koll på vad morsan köper...)

Här fick hon prova Stellas fina Sockertôpp-mössa
(Ursäkta den dåliga bildkvaliten, men bilden speglade Ebba så bra idag)

(Sockertôpp-kläderna sys upp av en värmländsk tjej, kolla in hennes kläder och tyger här om ni vill!)

Ebba är ett riktigt bra shopping-sällskap måste jag säga! Vi kommer ha mycket kul, hon och jag! =)

Trötta och nöjda med dagen så ska vi nu gå upp och lägga oss! Trots att Ebba sover hela nätterna utan att vilja ha mat så har jag känt mig så mycket tröttare de senaste dagarna!? Känns väldigt konstigt...

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Så söt, rund o go hon är er Ebba!

    Ha en fin fredag!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Va lik dig hon är på kortet längst ner, det med mössan på.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3