onsdag 18 januari 2012

Frisk luft och ljusare tider

Vi är på väg åt rätt håll, det blir ljusare och ljusare ute för varje dag som går nu! Det vände ju redan i december, men det är nu det börjar märkas tycker jag!

Efter att vi ätit lunch och sambon åkt till jobbet gjorde jag i ordning Ebba och tog en långpromenad. Var ute i exakt en timme och gick 7 km, runt Vegerbol där vi bor. Grusvägen var inte så halkig som sist men den asfalterade vägen var desto halkigare! Men det är ändå skönt med lite vinterkänsla ute tycker jag, torra och fina vägar gör ju att jag inte behöver ställa Figge i duschen när vi kommer hem!
För bara några veckor sedan var det i princip omöjligt för mig att gå promenader på eftermiddagarna här. Det finns bara några enstaka gatlampor längs vägen vi bor på och jag som är lite mörkrädd vill helst inte gå med pannlampa när det är mörkt. Men nu funkar det, nu är det ju ljust till 16-tiden på eftermiddagarna, så nu hinner jag med en timmes promenad efter att sambon åkt och jobbat. Det passar väldigt bra att gå ut vid 14-15 tiden för då är Ebba trött och sover som en stock hela vägen!

En Iphone-bild från vår promenad

Vi mår alla bra av att komma ut och få frisk luft!
Figge ligger i sin bädd och snarkar högt och Ebba ligger kvar i vagnen och sussar gott.

Vilken otrolig respons jag fick på mitt "motiverad-inlägg" förra veckan! Jag har kommit på en idé kring det här med vecko-matsedlar, skriver mer om det imorgon... En liten cliffhanger helt enkelt ;-)

Nu ska jag greja lite innan Ebba vaknar och vill ha mat!
Ha en fin kväll allihop, kram Maria

3 kommentarer:

  1. Så vacker vy! Din cliff-hanger låter spännande. Nu är det bara att vänta på inlägget som avslöjar din idé.

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Skönt att vi går mot ljusare tider!

    Tänk att våra små har blivit hela 4 månader.

    Kram från oss

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3