tisdag 24 januari 2012

En kall morgon

Vintern har kommit till oss i Värmland. Det finns snö på marken och termometern har gått ner till -12 grader!
För mig är det helt okej att det är vinter nu när det är januari, och sedan en bit in i februari. Jag gillar när det är tydliga årstider, men våren och sommaren är trots allt de årstider jag gillar allra bäst. Det känns så bra att det är dit vi är på väg nu tycker jag!

Imorse var det -12 grader när vi gick upp och skulle iväg till öppna förskolan och babycafét. Idag var vi nog rekordmånga mammor och barn där. Vi fikade med lite mackor, pratade och sjöng lite sånger för barnen. Det är alltid så mysigt att få komma dit och träffa dem andra. Nu har vi planerat in att ta promenader ihop, gå på stan, testa babysim och träffas för att fika! Många av mammorna känner jag sedan skoltiden, och det är så kul att återigen få kontakt med dem nu när vi fått barn och har så mycket gemensamt! En otroligt bra bonus när man får barn tycker jag!

Såhär såg det ut nere vid sjön imorse när vi åkte iväg. Fint men kallt...

Nu har sambon varit ledig 2 dagar extra utöver helgen och imorgon är det dags för honom att åka och jobba igen. Han har grejat endel i tvättstugan som nu äntligen börjar bli färdig, ska visa er bilder en annan dag när det är lite dagsljus och jag kan fota bättre.

Ebba har sovit otroligt bra ett par nätter nu. Efter 3 månaders vaccionationen vaknade hon ofta 2 gånger per natt och ville ha mat. Nu har hon sovit hela nätterna, 21-06 utan mat och det är verkligen guld värt att få sammanhängande sömn! Hoppas det håller i sig! =)

Imorgon är det dags att testa ett nytt recept som jag letat upp, lägger upp och skriver om det senare!
Hoppas ni får en härlig kväll! Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Hej vännen! Har försökt kommentera i några dagar nu men det har inte funkat! Här var det -10 grader i morse. Har varit iväg i pulkabacken idag med och i vår lilla slalombacke sprutar de konstsnö för full så förhoppningsvis öppnar de till helgen! Kul!

    Ha en skön kväll!
    Kram!

    Spännande med ett nytt recept=)

    SvaraRadera
  2. sv: jag har inte lärt henne det.. hon har kommit på det själv :P

    SvaraRadera
  3. Japp, då har vi samma!

    Har en amningskudde men eftersom jag fortfarande inte kan sitta pga min smärta i svanskotan ligger den fortfarande oanvänd då jag inte klarar att sitta upp och amma. Jag måste ligga ner. Längtar tills jag kan sitta upp och amma, det känns lättare på något vis.

    Ja, det ska bli intressant att se nu inatt hur hon sover när vi inte väcker henne. OM hon nu sover och inte ligger vaken i 4-5 h som hon brukar vill säga. Hoppas hon inte gör det! Jo, och sen kan man ju gå dit och väga själv också om man är orolig. Men det är nog som du säger, att de meddelar om de är hungriga och sover när de inte behöver äta. När är det vanligt att de slutar äta nattmål egentligen? Vad skönt för dig att Ebba sover så bra nu! :) Måste vara jätteskönt att få sova sammanhängande. Kram.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3