onsdag 28 december 2011

5 kilo bebis

Idag har vi varit på BVC och vägt och mätt lilla Ebba, som inte längre är så himla liten...
Idag kom hon över 5 kg gränsen och har nu dubblat sin födelsevikt som var 2415 gram =) 5104 gram visade vågen för att vara exakt, och 56 cm lång.
Ebba har en kurva i BVC-papprena som är korrigerad och uträknad hur hon skulle väga om hon hade legat tiden ut i magen. På den kurvan ligger hon nu på medelkurvan, och på hennes faktiska kurva ligger hon nu på -2 strecket som är helt acceptabelt även för en fullgången bebis. Hon börjar komma ikapp med andra ord, och hon ökar med 250-300 gram i veckan så det börjar gå undan nu.

Rund o go ;-)

Idag matchade hon verkligen sin babysitter med sina röda kläder =)

Efter BVC åkte sambon hem med Ebba och jag åkte och handlade på egen hand.
Imorgon får vi besök av Lisa, Christian och Stella från föräldragruppen. Jättekul att vi kan träffas allihop!
Ska försöka mig på att baka något smaskigt om Ebba tillåter det imorgon förmiddag när vi är själva hemma hon och jag. Någon som har något tips på något gott och lättbakat?

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Dessa är goda tycker jag och lätta att göra, http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15533

    SvaraRadera
  2. Hon är på väg om Dixie nu hihihi

    SvaraRadera
  3. Hihi, verkligen rund och go! :D

    SvaraRadera
  4. men ååh vilken liten goding hon är, så glad och söt :) Skönt att hon börjar växa ikapp och följer sin kurva, alltid skönt för mammahjärtat att höra att allt är bra med ens finaste :) Tyvärr inga enkla recepttips från mig dock, jag kan bara baka kladdkaka och muffins :) Hoppas att ni får ett gott nytt år! kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3