fredag 4 november 2011

IKEA avklarat

Idag har jag och Ebba varit på en utflykt till IKEA tillsammans med Katrin och Elin. Det är bra ibland att någon frågar om man ska hitta på något så man inte fastnar i soffan hela dagarna. I början känner man sig ju inte riktigt så bekväm med att åka ut, man är lite rädd för att det bara ska bli skrik och gråt. Men när man väl är iväg så märker man ju att det går så mycket bättre än vad man hade kunnat föreställa sig. Så tack Katrin för att du tog med mig ut!

Ebba trivs bra i Katrins famn

Ebba var en mycket nöjdare bebis inne på IKEA än vad hon är hemma mitt på dagen. Hon älskar att åka bil och somnar efter att man rullat ett par 100 meter. Så när vi kom fram fick hon fortsätta en stund i babyskyddet, så hon sov sig igenom första halvtimmen därinne. Sen blev det ett stopp i restaurangen för käk till både stora och små, jag satte mig och ammade Ebba och Katrin och Elin gick och köpte mat till oss. Efter en timme i restaurangen la jag ner henne i vagnen och hon var nöjd igenom alla avdelningarna fram till kassorna. Där började hon skrika, och då var det dags för ett blöjbyte. Det var många barnvagnar och bebisar inne på IKEA idag då det var många barn som hade höstlov den här veckan. Många kom fram och trodde Ebba var alldeles nyfödd, men jag fick ju berätta som det var, att hon är född lite för tidigt.

Givetvis kom vi hem med en varsin kasse med nya prylar. Vi som bara skulle köpa lampor som det var erbjudande på, men som tyvärr var slutsålda.
Här är några av prylarna som fick följa med mig hem idag.

Lite julprylar.
Ljusen luktar nybakade pepparkakor!
En elefant, som blir en julklapp till Ebba.
Den blir fin att ha i myshörnan jag ska göra iordning till henne.

Fina skålar.
Kändes lite vår/sommar över dem, men jag gillar dem ändå!

Nu blir det fredagsmys! Hoppas ni också får en härlig fredagskväll och helg!
Kram Maria


3 kommentarer:

  1. Hej.
    Jätte kul med bild på mig och Ebba.
    Tack för en jätte rolig dag på IKEA, tycker forfarande att hon ska heta Ebba Ikea Maria =)
    Elis vsv Ebba med fulla bajs blöjor på Ikea 1-1.
    Ha en fortsatt trevlig helg

    Mvh Katrin å Elin

    SvaraRadera
  2. Hon är så söt lilla Ebba! Smart med doftljus som doftar pepparkaka, så behöver man inte baka om man inte har lust....;)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag känner igen mig lite i det du skriver. Att man drar sig lite för att göra saker för att man tror att det ska bli skrik.
    Men varenda gång har det gått bra.
    Just nu har Svante förmåga att "mega-bajsa". Så han har avföring upp till nacken, typ. Så just nu känns det så där att hitta på saker.

    En del tycker att han är lik mig. Och en del tycker han liknar pappa. Svårt att säga själv vem han är lik.
    Vem är eran tjej lik?

    Händer i veckan?
    Kram, kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3