torsdag 24 november 2011

Amningsrum

Något jag aldrig lagt märke till innan jag själv fick barn är att det faktiskt finns amningsrum lite här och var. Vilken smart grej måste jag säga! Så skönt att kunna gå undan lite och få lite lugn och ro när man ammar sin bebis.

Första gången jag stötte på det var på IKEA. Vid toaletterna på deras restaurang finns ett litet rum med en skön fåtölj och ett skötbord. Man kan även fixa lite mysigt ljus där inne om man har en bebis som har lite svårt att komma till ro om det är stökigt och ljust runtomkring.

Igår när jag och Ebba på stan med Katrin. Då hittade vi ett jättefint amningsrum uppe i Mitt i City gallerian. Där fanns ett riktigt stort och fint rum där många kunde vistas samtidigt. Där fanns ett par fåtöljer, skötbord, handfat, micro och även ett bord där syskon eller lite större barn kunde leka med Lego.

Bild lånad från: mitticity.se
Briljant idé och tummen upp för amningsrummen!

Ebba var trött och sliten när vi kom hem!

Vi hade en toppendag på stan! Vi fick inte gjort hälften av vad vi hade tänkt oss, det tar ju sin lilla tid att ha med sig en bebis. Men trevligt hade vi och det är skönt att komma hemifrån ibland!

Ha en fin dag! Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Ja, det är väl kanske så att kroppen förbereder sig, det har man ju läst om. Men det är så jobbigt att inte få sova. Har man en bebis så har man liksom iaf "en anledning" till att inte få sova. Nu vet jag inte alls vad det beror på, jag har inte ont och jag ligger bekvämt och allt är bra, förutom det där springandet på toa förstås. Jaja, kanske lika bra att man vänjer sig. ;)

    Allt är jättebra med mig och magen annars! Jag håller på att försöka få till lite julstämning här hemma. Började för några dagar sedan, men grejen är den att jag inte orkar göra så mkt i taget jag blir så fort trött och ANDFÅDD. Blir inte så mkt pynt i år. Just nu är det bara så rotigt att det inte ens känns roligt att försöka göra fint.

    Är stressad över det där jäkla barnrummet också. Och över bb-väskan som inte är packad och en massa annat som ligger här och pyr. Det är verkligen tur att jag slutat jobba nu så jag har tid att pyssla med allt jag känner att jag måste göra. Jag vill gärna ligga steget före. :) Och nu måste jag göra det mesta själv eftersom J bara är hemma på helgerna... Jaja, det är bara att försöka tänka positivt att det ORDNAR sig till slut.

    Hoppas allt är bra med dig och din fina familj också! Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja Ebba ser nöjd och trött ut efter en dag på stan;) Hon får lära sig i tid, så hon ska orka med morsans shoppingrundor i framtiden!:))Fina o mysiga kläder du fyndat på tradera! kram

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Får försöka äta ur lite från frysen så jag får plats med lite matlådor. :)

    SvaraRadera
  4. Amningsrum är underbara. Gillar alla nyare köpcentrum för där har de verkligen satsat på att göra det ljust och trevligt

    SvaraRadera
  5. Ja visst är det såå bra med amningsrum!! Alla kan faktiskt inte dra fram brösten precis överallt, det kanske inte passar varken mamman eller barnet. Kommer ihåg när vi var på Liseberg för ett par år sedan då Vilma var nyfödd och amningen strulade. Jag blev så glad när vi hittade ett amningsrum där man kunde sitta själv i ett mysigt litet "bås" med draperi och amma. Istället för en parkbänk bland tusentals folk.

    Hoppas ni får en riktigt bra helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3